Giovinazzi először a 2017-es Ausztrál Nagydíjon mutatkozott be a Sauber színeiben, majd nem sokkal később a Kínai Nagydíjon is helyettesítette azt a Pascal Wehrleint, aki a 2016-os Bajnokok Tornáján szerzett sérülései miatt nem érezte magát elég felkészültnek a versenyzéshez. Ezt követően a 24 éves pilóta a Sauber és a Ferrari teszt- és tartalékpilótájaként dolgozott, emellett a pénteki szabadedzéseken is többször lehetőséghez jutott.
Az Autosportnak adott interjújában Giovinazzi elmondta, az, hogy 2017 elején két versenyhétvégén is autóba ülhetett, a 2019-es első teljes szezonjára nézve nem fog túl sok előnyt jelenteni számára. „Sajnos ez már nagyon rég volt és ezek a hétvégék sem Ausztráliában, sem Kínában nem voltak teljesek, hiszen Melbourne-ben csak az időmérőtől, míg Sanghajban a rossz idő miatt csak a harmadik szabadedzéstől ültem autóba" – mondta Giovinazzi. Szerinte az ilyen hétvégéket nehezebben is tudta kezelni, „ebből a szempontból a következő év sokkal könnyebb lesz, hiszen ott leszek Barcelonában a téli teszten, majd Ausztráliába is felkészültebben fogok megérkezni.”
Az olasz pilóta a 2017-es Kínai Nagydíj óta, amit egy baleset miatt végül be sem tudott fejezni, legutóbb a Le Mans-i 24 órás versenyen vett részt az AF Corse Ferrari GTE színeiben, ezért elmondása szerint is már hiányzik számára az, hogy éles körülmények között versenyezzen. „Őszintén szólva már alig várom. Hiányzik a versenyhétvége nyomása és a vasárnapi futam is. Viszont egyelőre csak végzem a munkám, de már nagyon izgatott vagyok a jövő év miatt.”
Giovinazzi csapattársa a Ferraritól távozó Kimi Raikkönen lesz, az olasz ezért úgy érzi, főként a szezon elején, amíg hozzászokik ahhoz, hogy egy világbajnok pilótát lát a garázs túloldalán, nem lesz könnyű dolga. „Az első néhány futam biztosan nehéz lesz. Egy olyan világbajnok lesz mellettem, aki nagyon sok tapasztalattal rendelkezik. Ellenben én megpróbálok a saját munkámra koncentrálni, versenyről versenyre fejlődni, aztán év végén kiderül, ez mennyire lesz elég.”