DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

A Red Bull-Honda jövőre a vb-címért megy

A Honda érkezésével azonnal a világbajnoki címet tűzte ki a Red Bull – legalábbis Helmut Marko szerint. A csapat vezetője, Christian Horner ettől óvatosabb elvárásokat fogalmazott meg 2019-re.

A 'Formula-1 legfiatalabb világbajnoka' cím jelenleg Sebastian Vettel kezében van, aki 2010-ben 23 évesen és 134 naposan hódította meg először a száguldó cirkuszt. Max Verstappen, akit a Red Bull minél hamarabb a sportág csúcsáig kíván felemelni, egy hónapja töltött be a 21-et, így az energiaitalosoknak két évük van céljuk beteljesítésére.  A könnyelmű kifejezéseiről is elhíresült Red Bull-tanácsadó szerint nincs vacakolás, már 2019-ben a sikerre törekszenek.

„Nagyon várjuk a következő évet” – nyilatkozta Helmut Marko. „A célunk az, hogy Verstappen legyen a legfiatalabb világbajnok. Két évünk van ezt elérni, de már jövőre célba vesszük. Mindenkinek azt mondjuk, hogy kifogások nélkül, már az elejétől a vb-címért akarunk menni.”

 mexiko-podium-2018

Csak jót tenne a sportnak, ha jövőre többször állna dobogóra Red Bull-pilóta


Marko nagyravágyását az egyre biztatóbban teljesítő Honda tüzeli, amely jelenleg a Toro Rosso autóiban készül a vízválasztó 2019-es évre. Bár a japánok erőforrásai miatt idén is számos rajtbüntetést szenvedett el a Red Bull fiókcsapata, Marko felhívta rá a figyelmet, ez nem a megbízhatatlanságból fakad.

„Ez a stratégia része, hogy jövőre a lehető legjobbak legyünk. A Hondával közösen egyeztünk meg abban, hogy a Toro Rosso beáldozza az idei szezonját. De még ha egyszer-kétszer a végéről is rajtolunk, Verstappennel az is mindig izgalmas. A rádión úgy szokott beszélni, mintha egy csésze tea mellett üldögélne. Hihetetlen, milyen információkra kíváncsi. Semmi nem szab neki határt” – tért rá a fiatal holland dicsérésére.

A Red Bull csapatvezetője Markótól kissé óvatosabban fogalmazott a jövő évről. Christian Horner számára egyértelmű, hogy ha motorfronton kellően megerősödnek, akkor felvehetik a kesztyűt a Mercedesszel és a Ferrarival, ám kiemelte, ehhez az is szükséges, hogy az autó többi területén is a lehető legjobb munkát végezzék el. Ez pedig nem a Honda felelőssége.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: