DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

A McLaren feláldozta az évet 2019-ért

Nagyjából sejthető volt korábban is, de a McLaren sportigazgatója elismerte, hogy látványos formaromlásuk hátterében az áll, hogy minden erejükkel a 2019-es versenyautóra összpontosítanak.

Az előző szezonban a szakemberek és a rajongók többsége is abban a hitben volt, hogy a wokingiak gyengélkedését csak és kizárólag a gyenge Honda-motor okozza, a karosszéria a mezőny egyik legjobbja, ha nem a legjobbja. A téli teszteknél már láthattuk a baljós előjeleket, hiába a motorcsere, nem tűnt úgy, hogy a patinás istálló visszatér az élmezőnybe.

Fernando Alonso mindent kifacsar a gyengécske versenyautóból, de az év elején látott, biztató kezdést komoly visszaesés követte. Szinte semmi javulást nem hozott a Spanyol Nagydíjra időzített, jelentős aerofrissítési csomag, ahogy a Renault-motor sem éppen úgy muzsikál, ahogy elvárható lenne. Nyár óta tovább csúszik lefelé a lejtőn az MCL33. Korábban a Q3-ba kerülésért harcolt a spanyol ász (többnyire sikertelenül, de legalább a közelében volt), most már egyre gyakrabban a Q1-ben kihullik mindkét wokingi versenyautó.

A vezérigazgató saját maga ismerte el néhány hete, hogy az idei versenygép pocsékul sikerült. Alapvető gondok vannak az autóval, ennek tökéletes megértése miatt pedig már hetek óta csak arra összpontosít a csapat, hogy ezeket kiküszöbölve a jövő évi rakéta már ne alapvető tervezési hibákkal guruljon pályára.

A McLaren Szingapúrban jó taktikával és remek versenytempóval lett hetedik


A jelenlegi forma? Borzalmas. Az elmúlt tizenkét nagydíjon mindössze tizennyolc szerzett pont a tarsolyban, a legutóbbi két helyszínen, Oroszországban és Japánban pedig mindkét autó kiesett az időmérő első szakaszában, a pontszerzés sem jött össze, nem meglepő módon. 

„Nagy szükségünk volt arra, hogy megértsük problémáink pontos okát, ezért próbáljuk megtalálni ezek gyökerét. Több fejlesztéssel is jelentkeztünk, de ezek nem igazán működtek és muszáj volt megpróbálnunk megérteni ennek okát. Ezt már az évad korábbi szakaszában elkezdtük” – ismerte el Gil de Ferran sportigazgató.

„Szinte mindig hoztunk néhány új dolgot, de a fejlesztési versenyről tudhatjuk, hogy nem mindig azt hozzák a pályán a frissített komponensek, amit várunk. Az igazság az, hogy döntő többségében a jövő évre fókuszálunk jó ideje, a következő évi autónkat szeretnénk sokkal jobbá és versenyképesebbé varázsolni.”

„Bizonyos pályák felnagyítják gyengeségeinket, de két versennyel ezelőtt, Szingapúrban remek futamot teljesítettünk. Fernando (Alonso) még a leggyorsabb kört is megfutotta, a végén hetedikként zárt, ami jelen helyzetükben igen erős eredménynek mondható” – tette hozzá a brazil szakember, aki Suzukában a versenytempó tekintetében már határozott javulást érzékelt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: