DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Perelnek a Force Indiáról lemaradó oroszok

A csődbiztosok ellen eljárást indító Uralkali vállalat állítja, erősebb ajánlatot kínáltak a csapatért, az mégis Strollék kezébe került. De mit akart az F1-ben egy műtrágyát gyártó cég?

Nyáron talált új gazdára a Force India istálló, amelyet egy befektetőcsoport vásárolt meg Lawrence Stroll – Lance Stroll apja – vezetésével. Egy másik komoly érdeklődő a műtrágyagyártó orosz Uralkali volt, amely a milliárdos Dmitrij Mazepin érdekeltségi körébe tartozik. Fia, Nyikita Mazepin a GP3-ban versenyez és a Force India fejlesztőpilótája. Az Uralkali már korábban közleményt adott ki arról, hogy a csődeljárás alá kerülő Force India eladását felügyelő adminisztrátorok jogtalanul jártak el, most pedig a londoni bíróságon be is perelte a szóban forgó céget, az FRP Advisory LLP-t, írta az Euronews.

Geoff Rowley és Jason Baker, az FRP csődbiztosai korábban állították, minden ajánlattevőnek egyenlő feltételeket biztosítottak, hogy az adásvétel az F1-es csapat számára a legkedvezőbb feltételekkel jöhessen létre. Ehhez képest az Uralkali azzal érvel, hogy Strollék ajánlata alacsonyabb volt az övéknél, meggyőződésük szerint pedig „legmagasabb ajánlatot kellett volna győztesként elfogadni”.



Az Uralkali elmondása szerint „különösen nagyvonalú ajánlatot tett”, és összegeket is említ: 101,5 és 122 millió font közötti (37-44 milliárd forint) summát fizetett volna a Force Indiáért. Ez elegendő lett volna a hitelezők, köztük a Mercedes kifizetésére, az adminisztrátorok költségeire és egy ötéves fejlesztési terv támogatására. A számítások szerint a kifizetések után még 40 millió font állt volna a Force India holdingja rendelkezésére.

Az orosz vállalat az igazságtalan elbírálás, az ajánlattétel költségei, valamint a potenciális jelentős bevételveszteség miatt úgy határozott, „nincsen más opciója, mint megindítani ezt az eljárást”, és az FRP-n behajtani az okozott károkat.

Felmerülhet a kérdés, miért akar beszállni a Formula-1-be egy műtrágyát gyártó és forgalmazó vállalat. A cég 60 országban adja el termékét, melyek közül 20-ban Formula-1-es nagydíjat tartanak. Szponzorként korábban is jelen voltak a Force India autóján és az Orosz Nagydíjon, a csapat megvásárlásában egy hatékony marketingeszközt láttak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: