Akárcsak tavaly, 2018-ban is a Hungaroringen rendezik meg a Formula-1-es szezon második évközi tesztjét, amely kilenc csapat részvételével zajlik, a Haas ugyanis céltalannak tartja a nyári szünet előtti gyakorlást, ezért nem maradt a helyszínen. Az első, keddi tesztnap két négyórás felvonásból állt, köztük ebédszünettel.
A két nap alatt a csapatok autóiban elsősorban tesztpilóták és fiatal versenyzők kapnak lehetőséget, köztük a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi, aki a délelőtti és délutáni etapban is megfutotta a legjobb kört, csakhogy míg az első szakaszban ez 1:19,648-at jelentett, a másodikban 1:15,648-as űridőt autózott. Ez a Hungaroring friss pályacsúcsát, Sebastian Vettel második szabadedzésen elért 1:16,170-ét is túlszárnyalja, mivel azonban nem versenyhétvégén született, nem fog bekerülni a hivatalos nyilvántartásba. A kör gyorsaságát magyarázza, hogy a legpuhább, hiperlágy abroncson született, amely nem volt elérhető a nagydíjon.
Összehasonlításként az eredménylistán második Marcus Ericsson a Sauberrel 2,5, a harmadik Brendon Hartley 3,6 másodperccel maradt le az olasztól szintén hiperlágy keveréken. Hartley tette meg a legtöbb kört 126-tal, rajta kívül a Red Bullban ülő Daniel Ricciardo, valamint a McLarent vezető Lando Norris lépték át a 100 körös határt, a Mercedest mindkét napra birtokba vevő Formula-2-es éllovas, George Russell viszont csak 49-et teljesített, míg a Williamsben ülő Oliver Rowland 45-öt.
Az edzés során egyetlen baleset történt: Sean Gelael 16 órakor a 11-es kanyarban összetörte a Toro Rossót. A magyarázat, hogy a Toro Rosso két autót állított csatasorba Hartley-val és az indonézzel, az, hogy Gelael a Pirelli számára tesztelt abroncsokat.
A keddi nap másik érdekessége volt, hogy több csapat már most felszerelte autójára 2019-es első szárnyát, amely a szabályok szerint egyszerűbb és szélesebb lesz, az általa generált légáramlás pedig megkönnyíti az előzéseket. Daniel Ricciardo Red Bulljára, Nicholas Latifi Force Indiájára és Oliver Rowland Williamsére került fel a jövő évi elem.
A teszt utolsó óráiban csapadék érkezett a Hungaroringre, néhányan azonban esőgumikkal folytatták a körözést. Szerdán 9-től ugyancsak nyolc óra pályán tölthető idő áll a pilóták rendelkezésére, akik között Kimi Raikkönen és Robert Kubica is szerepel majd.
Az 1. tesztnap eredménye:
Versenyző | Csapat | Autó | Köridő | Hátrány | Körök | |
1. | Antonio Giovinazzi | Ferrari | SF71H | 1:15.648 | 96 | |
2. | Marcus Ericsson | Sauber | C37 | 1:18.155 | +2.507 | 95 |
3. | Brendon Hartley | Toro Rosso | STR13 | 1:19.251 | +3.603 | 126 |
4. | Lando Norris | McLaren | MCL33 | 1:19.294 | +3.646 | 107 |
5. | George Russell | Mercedes | W09 | 1:19.781 | +4.133 | 49 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | RB14 | 1:19.854 | +4.206 | 125 |
7. | Nicholas Latifi | Force India | VJM11 | 1:19.994 | +4.346 | 103 |
8. | Nico Hülkenberg | Renault | RS18 | 1:20.826 | +5.178 | 65 |
9. | Oliver Rowland | Williams | FW41 | 1:20.970 | +5.322 | 45 |
10. | Sean Gelael | Toro Rosso | STR13 | 1:21.451 | +5.803 | 109 |