Ha emlékszünk még, 2017 év elején is a Ferrari vezetett összetettben (mármint Vettel révén az egyéniben), de akkor a csapat a német pilótával nagyjából féllábú volt, Raikkönen ugyanis nem tudott felnőni a feladathoz - volt is komoly hátrányuk a konstruktőri tabellán a Mercedesszel szemben 10 futam után.
Most nézzük meg, hogy alakulnak az erőviszonyok úgy, hogy az idei szezonból is eltelt már tíz futam! Előre szólunk: néhol alaposan átrendeződött a felállás...
Az egyéni tabellán 12 hónap távlatából ugyanúgy Vettel vezet Hamilton előtt, de ott nem nagy a különbség, ugyanis tavaly egy pont volt a német előnye, idén egyelőre nyolc. Annál jelentősebb viszont a különbség a konstruktőri tabellán, ugyanis míg a Mercedes tavaly ilyenkor 330-275-re vezetett a Ferrarival szemben, addig most Raikkönen jobb teljesítményének (is) köszönhetően az olaszok állnak előrébb, előnyük 20 pont az Ezüst Nyilakkal szemben. Vettel és Raikkönen ráadásul időmérőn is jobbak.
Ami ijesztő lehet a csapat drukkereinek, az az, hogy a Mercedes nem kevesebb, mint 63 ponttal kevesebbet szerzett 2017 ezen időszakához képest. Nem is annyira Hamilton kevesebb pontja lehet a fájdalmas Toto Wolfféknak, hiszen az angolnál csak 13 a különbség, ami aggasztóbb lehet, hogy Bottas tavaly 10 futam alatt két győzelemnyivel többet szerzett.
Több pontot rabol idén a német-olasz tandemtől a Red Bull, amely +25-ön áll tavalyhoz képest, köszönhetően.. bármennyire hihetetlen, Max Verstappennek. Az energiatalosok még ennél is jobban állhatnának, ha Bakuban nem lövik lábon magukat a dupla kieséssel.
Jelentős a fejlődés több csapatnál is, a Renault és a McLaren például azért versenyez, melyik istálló fejlődött a legtöbbet egy év alatt. A McLaren eddig 44 ponttal szerzett többet 2017 első tíz versenyéhez képest, a Renault-nál még egy kicsit jobb, +48 a mérleg. Mindkét helyen jelentős tehát a javulás, persze a McLarennek a Honda után nem volt olyan nehéz ezt megvalósítani, még ha a Renault-val sem ideális a helyzetük. A franciák gyári csapata rengeteget profitál abból, hogy az amúgy általában erősebb autóval rendelkező Haas szinte folyamatosan botladozik, így ha szorosan is, de jelenleg ők a negyedikek a konstruktőri tabellán. Igaz, a Haas is erősebb tavalyi önmagához képest, még így is.
A Sauber tavaly egész évben szerzett öt pontot, most fél szezon alatt tizenhatnál jár, közel sem ennyire rózsás viszont a Force India és a Williams helyzete, ez a két istálló konkrét mélyrepülést mutatott be 2017-hez képest.
Ami a versenyzőket illeti, szó esett már Raikkönenről (+18) és Verstappenről (+36), de nagyot javított rajtuk kívül Alonso (+38), Magnussen (+28) és Hülkenberg (+18) is. A lista túlvégén a szintén már említett Bottast (-50), valamint a két Force India-pilótát, Sergio Pérezt (-28) és Esteban Ocont (-18) találjuk.
A csapatok pontszámai és helyezései 2017, valamint 2018 első tíz futama után:
# | Csapat |
2018-as pontok |
2017-es pontok |
Különbség |
2017-es helyezés |
Különbség |
1 | Ferrari | 287 | 275 | +12 | 2 | +1 |
2 | Mercedes | 267 | 330 | -63 | 1 | -1 |
3 | Red Bull | 199 | 174 | +25 | 3 | 0 |
4 | Renault | 70 | 26 | +44 | 8 | +4 |
5 | Haas | 51 | 29 | +22 | 7 | +2 |
6 | Force India | 49 | 95 | -46 | 4 | -2 |
7 | McLaren | 48 | 2 | +46 | 10 | +3 |
8 | Toro Rosso | 19 | 33 | -14 | 6 | -2 |
9 | Sauber | 16 | 5 | +11 | 9 | 0 |
10 | Williams | 4 | 41 | -37 | 5 | -5 |
A csapatok pontszámai és helyezései 2017, valamint 2018 első tíz futama után:
# | Versenyző |
2018-as pontszám |
2017-es pontszám |
Különbség |
2017-es helyezés |
Különbség |
1 | Vettel | 171 | 177 | -6 | 1 | 0 |
2 | Hamilton | 163 | 176 | -13 | 2 | 0 |
3 | Raikkönen | 116 | 98 | +18 | 5 | -2 |
4 | Ricciardo | 106 | 117 | -11 | 4 | 0 |
5 | Bottas | 104 | 154 | -50 | 3 | -2 |
6 | Verstappen | 93 | 57 | +36 | 6 | 0 |
7 | Hülkenberg | 42 | 26 | +16 | 10 | +3 |
8 | Alonso | 40 | 2 | +38 | 17 | +9 |
9 | Magnussen | 39 | 11 | +28 | 14 | +5 |
10 | Sainz | 28 | 29 | -1 | 9 | -1 |
11 | Ocon | 25 | 43 | -18 | 8 | -3 |
12 | Pérez | 24 | 52 | -28 | 7 | -5 |
13 | Gasly | 18 | - | - | - | - |
14 | Leclerc | 13 | - | - | - | - |
15 | Grosjean | 12 | 18 | -6 | 13 | -2 |
16 | Vandoorne | 8 | 0 | +8 | - | +4 |
17 | Stroll | 4 | 18 | -14 | 12 | -5 |
18 | Ericsson | 3 | 0 | +3 | 20 | +2 |
19 | Hartley | 1 | - | - | - | - |