DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Veszélyes a francia bokszutca

A Le Castellet-i pálya meglehetősen biztonságos lett az átépítés után, de a bokszutca rengeteg veszélyt hordoz magában több ponton is. Megy a panaszkodás, emberéletek is veszélybe kerülhetnek.

Több Formula-1-es versenyző és csapattag is kifejezte nemtetszését a bokszbejárat és kijárat veszélyei miatt. Külön rátesz egy lapáttal, ha az előrejelzéseknek megfelelően valóban esne az eső a futam ideje alatt, ez a veszély még nagyobbá válik. Többen is aggódnak a depó kialakítása miatt, ez már a péntek esti megbeszélésen is téma volt.

A bejáratnál éppen a Mercedes boksza előtt kell a pilótáknak egy éles balost bevenniük, ami az esetlegesen ott dolgozó szerelőket sodorhatja veszélybe. Péntekhez képest a sebességlimitet nyolcvanról hatvan kilométer/órára csökkentették emiatt, de még mindig nem nyugodtak meg a kedélyek.

A bokszkijárat éppen a versenyvonalra vezet ki, ahol a lassan visszaérkező autók találkozhatnak a célegyenesben, nagy sebességgel száguldókkal. Az edzéseken is láthattuk, hogy nem éppen biztonságos, az érintettek pedig attól tartanak, hogy esőfüggönyben a jobbról, lassan érkező pilóta az utolsó pillanatig láthatatlan lehet.

A francia bokszutca nem sikerült valami tökéletesre


A DTM-sorozatban történt éppen az elmúlt hetekben a Hungaroringen (komoly sérülésekkel járó) bokszutcai baleset egy megcsúszás miatt, így az F1-ben is komolyan számolnak a veszéllyel. Toto Wolff is tart a bokszutca bejáratától, de bízik abban, hogy Charlie Whiting döntése a sebességhatár csökkentésével megoldotta a gondot. Többen viszont még mindig félnek.

„Mi, versenyzők bizonyos mértékben védve vagyunk. Itt a szerelők vannak kitéve a veszélynek. A bejárat kialakítása nem éppen a legjobb, de ez egy elég hosszú bokszutca. Miért kezdődnek rögtön a bokszok, miért nem tolták az egészet kicsit hátrébb?” – tette fel a kérdést Daniel Ricciardo.

„Esőben veszélyt rejt magában a helyzet. A falak és a szög, amivel megérkezünk a bokszba, néhány ember számára veszélyes, különösen a Mercedes szerelői közül. Oké, a 60 kilométer/óra már jobbnak tűnik, de legjobb lett volna, ha az összes bokszot hátrébb helyezik el” – erősítette meg a kételyeket Stoffel Vandoorne.

Carlos Sainz is panaszkodott, a spanyol inkább a bokszkijárat rizikós kialakítását emelte ki, különösen esős időben, ha valaki maximális sebességgel érkezik a célegyenesben, esőben, akkor nem látná, ha valaki éppen kerékcsere után érkezne vissza a pályára jóval lassabban. Csak remélni tudjuk, hogy nem lesz probléma a versenyen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: