Martin Brundle, a Sky szakértője megkérdőjelezte a 2007-es világbajnok helyét a Ferrarinál. „Ha egy pilóta pontosan ugyanolyan autóval húsz kör elteltével húsz másodperccel lemarad a csapattársától, akkor adódik a kérdés, hogy valóban a megfelelő versenyző ül-e a volán mögött” – fogalmazta meg kritikáját az egykori F1-es pilóta.
„Nem sok minden történt. Egyszerűen nem tudunk olyan közel autózni a riválishoz, hogy egyáltalán előzési helyzetbe kerüljünk. Ugyanez volt Monacóban is, eléggé unalmas így” – nyilatkozta Kimi Raikkönen a Kanadai Nagydíjat követően.
Miért tartotta kint a Scuderia olyan sokáig a finnt a kerékcsere előtt? „Nem hiszem, hogy ez egyetlen pozíciónkba is került volna. Az volt az egyetlen esélyünk, hogy más stratégiára állunk be, mint Hamilton. A kerékcserém után egészen a közelében voltam, de egy-két kivétellel nem tudtam közel kerülni hozzá, így elfelejthettem az előzést. Még a DRS-sel sincs igazán esélyünk” – tette hozzá Raikkönen.
Mire számíthatunk Franciaországban? „Nem nagyon lesz másképp ott sem és a többi versenypályán sem. Ahogy a tesztelésen megfigyeltük, azt mondhatom, hogy az előzés ott sem lesz könnyebb” – tekintett előre pesszimistán a tapasztalt finn.
Valóban ennyivel gyengébb lenne Kimi Raikkönen, mint Sebastian Vettel, vagy csak az elrontott időmérőjének köszönheti nagy hátrányát? Annyi viszont valóban igaz, hogy a várakozások ellenére, nem lett valami izgalmas Montreal sem.