Év eleje óta nem cseréltek motort Max Verstappennél, amely immáron a hatodik nagydíjhétvégéjét tapossa. Ugyan Monte Carlo nem egy lóerőgyilkos pálya, mégsem túl jó ómen, hogy az egyébként az utóbbi időben nem éppen a megbízhatóságáról híres Renault-motorral bevállalja a Red Bull a hatodik futamot is.
Csapattársának, Daniel Ricciardónak már minden komponenst cserélni kellett meghibásodás miatt, Max Verstappennél az MGU-K-n kívül minden ugyanaz, mint amivel az évadot Melbourne-ben elkezdte. Monacóban a Red Bull toronymagas esélyesnek tűnik a futamgyőzelemre, így még többet veszíthet a holland, ha nem sikerül végigmennie vasárnap.
„Ricciardónál az erőforrás minden részét az előzetes tervek ellenére cserélni kellett. A Red Bullnak óvatosnak kellene lennie Monacóban Max Verstappennel ezzel a hatodik futammal” – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezető igazgatója. Annyiból érthető a bikák kockáztatása, hogy Kanadára talán megérkezik a fejlesztett Renault-motor és akkor Verstappennek már a második erőforrása is a jobb teljesítményre képes, frissített verzió lenne.
Igaz, azóta a motorfejlesztésért felelős szakember elismerte, hogy valószínűleg kénytelenek késleltetni az új egység bevetését, mivel gyakran meghibásodott a próbák során. Az egykori F1-es versenyző, most tévékommentátorként tevékenykedő Alexander Wurz viszont úgy véli, hogy a Red Bull és a Renault látványos távolodása ellenére is az energiaitalosok a franciák mellett maradnak jövőre.
„A megérzésem azt súgja, hogy még túl korai lenne a Hondára váltás. Még jócskán több adatra lenne szükség ehhez, hogy láthassák, valóban a kellő mértékű-e a felzárkózás. A megbízhatóság pedig igazából a szezon vége felé derül ki. A Toro Rosso teljesítményét már most lemérhetik, a motor pedig nagyon fontos része az autónak. Szerintem akkor nem követ el hibát, ha a Red Bull a Renault-nál marad” – tanácsolta Wurz, aki úgy véli, a Hondának először tartósan bizonyítania kell versenyképességét.