DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Lauda az FIA-t és a Libertyt is sürgeti 2021-gyel kapcsolatban

A Mercedes részéről Niki Lauda kifejtette, hogy éppen itt lenne már az ideje annak, hogy egyre több részletet tudjanak a 2021-ben bevezetendő szabályokkal, illetve a konkrét motorformulával kapcsolatban. Az osztrák a versenynaptárat már nem bővítené.

Niki Lauda és a Mercedes a hibrid korszakban gyakorlatilag végig nyeregben érezhette magát, hiszen 2014 óta övék minden egyéni és konstruktőri vb-cím. Az istálló érthető módon szeretne a következő korszak megkezdése, vagyis 2021 után is a csúcson maradni - ehhez viszont úgy érzik, egyelőre túl keveset tudnak a bevezetendő új motorformuláról illetve a többi szabályról - erről a háromszoros világbajnok az AFP-nek beszélt Monacóban.

„Igyekezniük kell a szabályalkotóknak, hiszen ahhoz, hogy megalkossunk egy új motort, két évre van szükség.” - fogalmazott egyértelműen az osztrák. „Igencsak problémás lesz, ha a következő szezontól nem kezdünk el ezen dolgozni. Nagyon konstruktív beszélgetéseket folytattunk, sok kompromisszum is született a zöld asztalnál, és haladunk valami kézzel fogható felé, de szükség lenne az utolsó részletekre is, ugyanis a végső döntéssel senki nincs még tisztában. Az, hogy szabályváltozások lesznek, egyértelmű, de az FIA-nak a technikai részleteket, a Libertynek pedig a szabályokat illetően kellene még pontosabban fogalmaznia. Főleg a jövőben haszált motorral kapcsolatban.”

00118005_695



Lauda a jelenlegi versenynaptárat már nem szívesen bővítené, erről is beszélt interjújában, ha már a jövő került szóba. „Mindenkinek megvannak a határai, nekem is és minden embernek, aki kőkeményen dolgozik a paddockban. A Forma-1 egy hihetetlenül emberpróbáló sport, és ha a versenynaptár 25 futamból állna, meg kellene dupláznunk a csapatnál dolgozó emberek számát. Abból a szempontból is káros lenne, ha 21-22 futamnál több lenne egy évben, hogy az emberek elvesztenék az érdeklődésüket a sorozat iránt.”

Az osztrák elmondta még, hogy halo nélkül szívesen elvezette volna versenyzőként a mai autókat is, emellett pedig, nyilván hazabeszélve Hamiltont nevezte meg a jelenlegi mezőny legjobb versenyzőjének.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: