A korábban három évig csak szenvedő japánok magukra találtak, ennek eredményeképpen végsebességben és megbízhatóságban is nagyot léptek előre az elmúlt év hasonló időszakához képest. A McLaren példája pedig azt mutatja, hogy egyáltalán nem kizárólag az erőforrás volt a hibás a wokingiak elmúlt évekbeli, gyenge produkciója miatt.
A faenzai istálló viszont nagyon hullámzóan teljesít, időnként kiugróan jó eredményt produkál, majd látványosan visszaesik a középmezőny sűrűjébe. Az irány viszont egyértelműen jónak tűnik, ezt bizonyítja Pierre Gasly Bahreinben szerzett, csodálatos negyedik helyezése. A McLarennel három év alatt az ötödik pozíció volt a legjobb, amit elért a japán gyártó.
Önbizalommal teli várja a további együttműködést a Toro Rosso technikai igazgatója, James Key is, aki szerint ennyi hónap együttműködés után is harmonikus a kapcsolat a felek között és egyre inkább összefonódnak, az eredmények pedig javulnak.
„Korábban sosem volt lehetőségünk arra, hogy egy motorszállítóval ennyire szorosan együttműködjünk mindenben. Gyári csapatként teljesen más helyzetbe kerültünk és ebből csak előnyünk származik. A mézesheteinknek már régen vége, a kooperáció azonban továbbra is tökéletes” – nyilatkozta James Key.
„A japánok minden kívánságunknak utánajárnak és igyekeznek teljesíteni. Amikor tavaly nyáron egyértelművé vált, hogy az idei évtől Honda-motorokra váltunk, nagyon boldog voltam. A japánok rögtön létrehoztak egy angliai bázist is, bár a fejlesztés maga Sakurában, Japánban történik.”
„Rengeteg oka van annak, hogy időnként csalódást keltő a teljesítményünk, néha pedig kiugróan jól szerepelünk. Számos faktor játszik ebben szerepet, a hőmérséklet, a szél, a gumik, a pilóták formája és hogy mennyire ismerik az adott pályát. Bahreint jól ismerte már Pierre (Gasly), a körülmények is kedveztek, így meg tudtuk mutatni, mire képes már idén is az autónk, a negyedik hely csodálatos” – tette hozzá Key.
Key kiemelte, hogy a Pirelli abroncsok megismerése az egyik legfontosabb feladat, ha ugyanis nem tudják a Toro Rosso pilótái igazán működésre bírni a megfelelő keverékeket, több másodpercet is veszíthetnek körönként. A motorral azonban tökéletesen elégedettek. Talán éppen ezért közeledik annyira egymáshoz a Red Bull anyacsapata és a Honda.