DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd
F1

Vége a mézesheteknek a Hondával

A Toro Rosso év elején számos alkalommal dicsérte a japán gyártót. Immáron elszállt a rózsaszín köd, de az istálló még mindig örül annak, hogy a jól fejlődő Hondát választotta.

A korábban három évig csak szenvedő japánok magukra találtak, ennek eredményeképpen végsebességben és megbízhatóságban is nagyot léptek előre az elmúlt év hasonló időszakához képest. A McLaren példája pedig azt mutatja, hogy egyáltalán nem kizárólag az erőforrás volt a hibás a wokingiak elmúlt évekbeli, gyenge produkciója miatt.

A faenzai istálló viszont nagyon hullámzóan teljesít, időnként kiugróan jó eredményt produkál, majd látványosan visszaesik a középmezőny sűrűjébe. Az irány viszont egyértelműen jónak tűnik, ezt bizonyítja Pierre Gasly Bahreinben szerzett, csodálatos negyedik helyezése. A McLarennel három év alatt az ötödik pozíció volt a legjobb, amit elért a japán gyártó.

Önbizalommal teli várja a további együttműködést a Toro Rosso technikai igazgatója, James Key is, aki szerint ennyi hónap együttműködés után is harmonikus a kapcsolat a felek között és egyre inkább összefonódnak, az eredmények pedig javulnak.

A Toro Rosso elégedett a Honda munkájával


„Korábban sosem volt lehetőségünk arra, hogy egy motorszállítóval ennyire szorosan együttműködjünk mindenben. Gyári csapatként teljesen más helyzetbe kerültünk és ebből csak előnyünk származik. A mézesheteinknek már régen vége, a kooperáció azonban továbbra is tökéletes” – nyilatkozta James Key.

„A japánok minden kívánságunknak utánajárnak és igyekeznek teljesíteni. Amikor tavaly nyáron egyértelművé vált, hogy az idei évtől Honda-motorokra váltunk, nagyon boldog voltam. A japánok rögtön létrehoztak egy angliai bázist is, bár a fejlesztés maga Sakurában, Japánban történik.”

„Rengeteg oka van annak, hogy időnként csalódást keltő a teljesítményünk, néha pedig kiugróan jól szerepelünk. Számos faktor játszik ebben szerepet, a hőmérséklet, a szél, a gumik, a pilóták formája és hogy mennyire ismerik az adott pályát. Bahreint jól ismerte már Pierre (Gasly), a körülmények is kedveztek, így meg tudtuk mutatni, mire képes már idén is az autónk, a negyedik hely csodálatos” – tette hozzá Key.

Key kiemelte, hogy a Pirelli abroncsok megismerése az egyik legfontosabb feladat, ha ugyanis nem tudják a Toro Rosso pilótái igazán működésre bírni a megfelelő keverékeket, több másodpercet is veszíthetnek körönként. A motorral azonban tökéletesen elégedettek. Talán éppen ezért közeledik annyira egymáshoz a Red Bull anyacsapata és a Honda.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: