DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
F1

Gasly azt hitte, félreáll előle a csapattárs

Egy méretes félreértés okozta a két Toro Rosso ütközését a Kínai Nagydíjon, hiszen ha Pierre Gasly csak egy pár métert vár, Brendon Hartley önszántából elengedte volna őt. A csapat enélkül is nagyot zuhant Bahrein óta.

Azt még a Toro Rossónál és a Hondánál sem értik, hogy hova tűnt az egy héttel ezelőtt még 4. helyezést érő tempójuk Sanghajban, a csapat kálváriáját pedig még látványosabbá tette, amikor a 31. körben a két autójuk összeütközött egymással a hátsó egyenes végén. Ennél elkerülhetőbb baleset aligha történhetett volna, hiszen mindkét pilóta tudta, hogy helyet kell cserélniük egymással, és Hartley készségesen félre is húzódott volna csapattársa elől, nagyjából két másodperccel később.

gasly



„Elnézést kérek Brendontól az ütközésért” – kezdte magyarázatát Gasly, aki vétkesként tíz másodperces időbüntetést kapott, és végül a 18. helyen rangsorolták. „A csapat szólt, hogy cseréljük fel a pozíciónkat, ezért belülre húzódtam a hátsó egyenes végén, azt gondolva, hogy hagy majd nekem helyet. Sajnos nem látott engem, és miután bemozdultam, már semmit nem tudtam tenni. Sok időt veszítettünk ezzel, nekem megsérült az első szárnyam és a kormányoszlop is elhajlott a verseny végére, ami megnehezítette a vezetést.”

Hartley úgy gondolta, csapattársa számára is egyértelmű lesz, hogy mi a terve, ám nem így történt, a két pilóta ütközését egyszerűen egy félreértés okozta – ami után legfeljebb azzal vigasztalódhatnak, hogy egyébként sem termett volna számukra semmiféle babér ezen a versenyen.

„A mezőny hátsó feléből indulva eltérő stratégiát választottuk, hátha jobb esélyeink lesznek a versenyen, de végül ez sem működött” – nyilatkozta az új-zélandi. „Azt hiszem, a Pierre-rel való baleset a rossz kommunikációnak tudható be. A csapat megkért minket, hogy cseréljünk helyet, mivel teljesen eltérő taktikán haladtunk, és a 14-es kanyar kijáratánál el is engedtem volna őt, ugyanott, ahol a verseny elején egyszer már megtettem. A második helycserét is ott terveztem volna végrehajtani, de már a kanyarban kaptam egy ütést hátulról. A verseny vége felé aztán ki kellett állnom, miután a csapat valami rendellenességet látott a váltóban.”

Furcsa módon azért Gasly manővere mégis több hasznot csinált, mint amennyi kárt okozott, hiszen a Toro Rossókról lerepült törmelékek miatt küldte a pályára a versenyirányítás a biztonsági autót, és ez adta meg a lehetőséget az anyacsapatnak, a Red Bullnak arra a taktikai húzásra, ami végül futamgyőzelmet ért Daniel Ricciardo számára.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: