A Bahreini Nagydíj leintését követően a televíziós közvetítésbe bejátszott rádiós megszólalás okozott bonyodalmat, az örömittas Gasly ugyanis azt találta mondani mérnökének, hogy „most már harcolhatunk” (now we can fight), ami szóról szóra megegyezik azzal a lelkesítő üzenettel, amit két héttel korábban Melbourne-ben ötödikként befutva Fernando Alonsótól hallottunk a McLaren felé.
Egyesek nyílt provokációként értelmezték ezt a megnyilvánulást a spanyol irányába, annál is inkább, hiszen a Honda motorszállítóként a McLaren oldalán egyszer sem jutott el a 4. helyig az elmúlt három év során. Néhány heves vérmérsékletű spanyol rajongó rá is támadt a közösségi médiában Gaslyre a fenti kijelentése miatt, és a Toro Rosso franciája most Sanghajban emiatt kénytelen is volt tisztázni magát – noha azt nem mondta ki egyértelműen, hogy szándékosan ismételte meg Alonso korábbi üzenetét vagy csak a véletlen műve ez az egybeesés.
„Ami engem illet, ez csak egy apró vicc volt. Elismeréssel tartozunk a Hondának, hiszen nagyon nehéz három évük volt a McLaren oldalán, és ennek fényében elképesztő, hogy mi már a velük töltött második versenyünkön szereztünk egy 4. helyet. Náluk is mindenki keményen dolgozik, és megérdemlik az elismerést a munkájukért” – utalt Gasly a japán gyártóra, amely 2015-től mostanáig az ötödik helyre tekinthetett legjobbjaként.
„Kaptam viszont a verseny után néhány elég kemény üzenetet spanyol emberektől, akik igazából őrültnek tűntek. Nagyon tisztelem Fernandót, szóval csak tisztázni akarom ezt, hogy ne értsék félre a szavaimat.”
„Fernando minden idők egyik legjobb Formula-1-es versenyzője, és az egyike azoknak, akikre felnéztem gyerekkoromban. Ő volt az egyik hősöm, és ez a tisztelet most is megvan iránta. Amit mondtam, annak semmi köze nem volt hozzá, csakis a Hondához szólt az üzenetem, akiknek kijártak a biztató szavak.”
A Toro Rosso Melbourne-ben még eltűnt a mezőny mélyén, Bahreinben viszont már a középmezőny élén álltak, így egyelőre még a csapat számára is kérdéses, hogy Sanghajban milyen formát várhatnak maguktól, folytatható lesz-e a pontszerzés. „Kétségtelen, hogy a pálya vonalvezetése nem ideális számunkra, viszont a középső szakaszon is erős autóval kell rendelkezni. Továbbra is ott leszünk a középmezőny csatáiban, remélhetőleg annak elején” – bizakodott Gasly.