Sebastian Vettel megnyerte karrierje 200. F1-es nagydíját, ami az utóbbi időben már nem is olyan különleges dolog, mint amilyennek hangzik. Tulajdonképpen mostanság szinte mindenki meg is csinálja ezt, aki csak arra jár. Michael Schumachernek 2004-ben a Nürburgringen, Jenson Buttonnak 2011-ben a Hungaroringen, Nico Rosbergnek 2016-ban Szingapúrban és Lewis Hamiltonnak tavaly Spában is összejött. Egyesek még Fernando Alonsót is ide sorolják a 2013-as sanghaji győzelmével, ha számításba vesszük egy olyan futamát még 2001-ből, amin egy piros zászló miatt hivatalosan nem számították be az indulók közé. Viszont ha ezen logika mentén számolunk mindenkinél, akkor Schumacher esne ki a listából.
Vettel Melbourne után nyert ismét, azaz két egymást követő futamon diadalmaskodott a Ferrari, ami hihetetlenül hangzó módon ebben az évtizedben most először történt meg a csapattal. Legutóbb 2010-ben Monzában és Szingapúrban tudták egymás után kétszer learatni a babérokat.
Még messzebb kell visszamennünk ahhoz, hogy olyan évet találjunk, amikor a Ferrari az év első két versenyét nyerte meg, ez még 2004-ben történt meg Schumacherrel. Jó hírrel kecsegtet viszont Vettel számára az a statisztika, hogy legutóbb 1982-ben fordult csak elő, hogy aki megnyerte a két évnyitó futamot, az a szezon végén nem ünnepelhetett világbajnoki címet. Alain Prost járt akkor így a Renault-val abban a zűrzavaros évben.
A Ferrari legutóbb 11 évvel ezelőtt, 2007-ben szerzett pole-t Bahreinben.
Kimi Raikkönennek már harmadszor kellett futamot feladnia egy félresikerült bokszkiállás miatt a Ferrarihoz való visszatérése óta. A 2015-ös Ausztrál Nagydíj és a 2016-os USA Nagydíj volt az előző két eset.
A Red Bull is régre visszanyúló egyéni rekordjait ostromolta Bahreinben, viszont jóval negatívabb kicsengésben, mint a Ferrari. Daniel Ricciardo 1, Max Verstappen 3 teljes kört tudott megtenni az autó végleges leállása előtt. Ez volt a Red Bull első kettős kiesése a 2012-es Olasz Nagydíj óta, ott viszont mindkét autó teljesítette a verseny 90%-át, így értékelték őket a végeredményben. Ahol ez nem történt meg, az a 2010-es Koreai Nagydíj volt, megtett távban pedig csak a 2005-ös Magyar Nagydíjon teljesített a csapat a mostaninál is ramatyabbul, ahol David Coulthard és Christian Klien is már az első körben kiestek.
Lewis Hamilton 100. versenyét futotta a Mercedes pilótájaként, ezzel ő az első pilóta a Formula-1 történetében, aki két különböző csapattal is legalább 100 futamon rajthoz állt. A McLarennel 110-ig jutott. Nagyon tág értelmezésben Jenson Buttont lehetne még idevenni, aki szintén meghaladta ezt a számot a McLarennel, valamint előzőleg a brackley-i csapattal 2003 és 2009 között. Ez viszont csalóka, mert bár a brit hét év alatt nem mozdult a helyéről, a feje felett ez idő alatt három csapat is működött a BAR-tól a Hondán át a Brawnig.
Ez volt a 41. alkalom, hogy Vettel és Hamilton együtt állhattak egy futam dobogóján. Ez pontosan annyi, ahányszor két másik híres páros, Senna és Prost, valamint Schumacher és Barrichello is együtt pezsgőzhetett.
A Toro Rosso egészen váratlan eredményt ért el Pierre Gasly 4. helyezésével, ami hetedik F1-es futamán az első pontszerzése is volt a franciának. Ez a csapat történetének második legerősebb eredménye Sebastian Vettel híres monzai győzelme mögött. Negyedik helyet viszont most már hatodik alkalommal szereztek: ebből 2-2 Vettel és Verstappen, egy további pedig Sainz nevéhez fűződik.
De ami talán még ennél is megdöbbentőbb eredmény, hogy milyen erőforrás dübörgött Gasly mögött. A Honda a Toro Rosso oldalán töltött második versenyhétvégéjén máris jobb eredményt ért el, mint a McLarennel való hároméves partnersége során bármikor. Velük Fernando Alonso három darab ötödik helye volt a japán márka legjobbja.
És bár legyőzte őket a lesajnált korábbi partner, azért a McLarennek is jutott némi pozitív hír: a 2014-es szezon közepe óta először fordult elő a csapattal, hogy két egymást követő futamon is mindkét autójukkal pontot szerezzenek. Bizony, ez még a Honda-éra előtt volt. A McLaren ugyanakkor immár kereken 100 verseny óta nem tudott győzni, legutóbbi sikerük a 2012-es szezonzáróra datálódik.
Különös véletlen, de a Renault gyári csapatának is éppen most Bahreinben volt a 100. versenye a legutóbbi győzelme óta. Ez az együttállás persze úgy jöhetett létre, hogy a Renault-nak nem volt saját csapata az F1-ben 2012 és 2015 között.
Kevin Magnussen most eredményre tudta váltani a Haas erős tempóját, méghozzá egy 5. helyre, amivel megismételte a csapat rövid fennállásának eddigi legjobbját. F1-es szerepvállalásuk mindössze második versenyén, 2016-ban szintén Bahreinben tudtak ötödikként célba érni Romain Grosjeannal. Magnussen is régen végzett már ilyen előkelő helyen, a 2014-es Orosz Nagydíjon volt legutóbb ötödik, és ez ugyebár karrierje második legjobb eredménye a debütálófutamán elért második helyezése mögött.
Carlos Sainz eljutott a kockás zászlóig Bahreinben, ez pedig csak negyedik F1-es évében sikerült neki először, az elmúlt három alkalommal ugyanis mindig kieséssel végződött a versenye ezen a pályán.
Nico Hülkenberg rekordot állított fel azáltal, hogy az elmúlt öt versenyen egyaránt a 7. helyről rajtolt, ilyet következetes eredményt ugyanis még senki nem produkált erre a pozícióra. Árnyalja viszont a képet, hogy az érintett öt versenyből négyszer valójában a 8. helyre kvalifikált, és csak mások hátrasorolása miatt lépett egyet előrébb.
Marcus Ericssonnál az lógott a levegőben, hogy a hétvégén zsinórban 50. futamát is pontszerzés nélkül kell elkönyvelnie, nem vitt ugyanis véghez ilyen tettet a 2015-ös Olasz Nagydíj óta. Viszont éppen most sikerült átlépnie ezt a mumusát, hogy a 9. helyen fusson be a Sauberrel.