DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Ferrari-fölény a második szabadedzésen

Raikkönen-Vettel az első két helyen, komolyabb hátrányban a Mercedes, majd még egy lépéssel lemaradva a Red Bull - így nézett ki az élmezőny a második bahreini szabadedzésen.

Magyar idő szerint 17 órakor kezdődött a második F1-es szabadedzés Bahreinben és itt már "valós" körülmények között dolgozhattak a csapatok - ez az egyetlen olyan gyakorlás a hétvége folyamán, amely mérvadó lehet, hiszen az első és a harmadik edzést nem sötétben rendezik. Nem is kellett sokáig várni arra, hogy megdőljön az első edzésen futott leggyorsabb kör, Kimi Raikkönen tíz perc alatt lenyomta Daniel Ricciardo körét, ezzel megadta az alaphangot.

Az első két helyet aztán elég hamar ki is bérelte magának a két Ferrari, Vettel átvette a vezetést, majd Raikkönen visszavette tőle, a többiek pedig jó pár tizedmásodperc lemaradással követték őket - sem a két Mercedes, sem a két Red Bull nem nagyon tudott öt tizeden belülre kerülni, a középmezőny pedig még egy lépéssel le volt maradva. Többen is kinéztek egyébként a bukóterekbe, Hamilton is járt ott, Ericsson pedig egy füstölős fékezéssel jelezte, hogy igyekezett letapogatni a pályát.

raikkönen1



Már az edzés felénél jártunk, amikor Ricciardo és Bottas nem igazán értette meg egymást és ebből keletkezett egy veszélyes helyzet: az ausztrál kívülről megpróbált bemenni a finn mellé, aki nem figyelt és a két autó centik híján össze is ért az esetnél. Mindketten értetlenkedtek kicsit utána, Ricciardo nem is fogta vissza magát a rádióban, de szerencsére nem történt komolyabb baj.

Ezt követően hamarosan már át is váltottak a csapatok a versenyszimulációkra, így beállt a sorrend, a két Ferrari (Raikkönen és Vettel között egy század volt a különbség), majd leszakadt a két Mercedes, mögöttük a két Red Bull, a középmezőnyt pedig Nico Hülkenberg és némi meglepetésre Pierre Gasly vezette - kiválóan működött a Toro Rosso, igaz, leginkább csak a francia alatt. 

Negyedórával az edzés vége előtt aztán Raikkönen még borzolta a kedélyeket, ugyanis félreállt a Ferrarival, de kiderült, hogy rosszul rögzítették a jobb első kerekét, így nem tudta befejezni a versenyszimulációját. Pedig a pilóták gyakorlatilag mindent lepróbáltak, a forgalomban való autózástól (a Mercedest érdekelte, hogy ilyen helyzetben hogyan működik a hűtés) kezdve a különböző gumikeveréken át tényleg mindent...

Ráadásul lehet, hogy meg is büntetik a finnt, mert a szabálytalan kiengedés miatt vizsgálatot indítanak, amely után akár hátrébb is sorolhatháj a rajtrácson - komoly érvágás lenne ez, hiszen egyelőre nagyon meggyőzőek a maranellóiak, bő fél másodpercet vertek riválisaikra. Érdemes megjegyezni azt is, hogy a hosszabb etapokon is megvolt Hamilton hátránya, 3-4 tizeddel maradt el átlagban a két Ferraritól.

A középmezőyről érdemes még azért néhány mondatot írni, hiszen az említett Gasly végül be is hozta a Toro Rossót nyolcadikként úgy, hogy gyakorlatilag egált ment Hülkenberggel és Fernando Alonsóval is. a Melbourne-ben remeklő Haas viszont egyelőre nem fért be a legjobb tízbe - sőt, emeljük még ki Charles Leclerc teljesítményét is, aki egyrészt mindkét Williamst megelőzte, másrészt egy F1-es hétvégével a kezében már rögtön szűk fél másodperccel volt gyorsabb Marcus Ericssonnál..

Hely Pilóta Csapat Idő Különbség Körszám
Kimi Raikkonen Ferrari
1'29.817   32
Sebastian Vettel Ferrari 1'29.828 0.011 37
Valtteri Bottas Mercedes 1'30.380 0.563 31
Lewis Hamilton Mercedes 1'30.472 0.655 32
Max Verstappen Red Bull/TAG Heuer
1'30.745 0.928 32
Daniel Ricciardo Red Bull/TAG Heuer 1'30.751 0.934 31
Nico Hulkenberg Renault 1'31.220 1.403 34
Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 1'31.232 1.415 38
Fernando Alonso McLaren/Renault 1'31.282 1.465 29
10  Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 1'31.422 1.605 35
11  Romain Grosjean Haas/Ferrari 1'31.591 1.774 33
12  Carlos Sainz Renault 1'31.601 1.784 34
13  Esteban Ocon Force India/Mercedes 1'31.809 1.992 31
14  Sergio Perez Force India/Mercedes 1'31.868 2.051 34
15  Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1'31.969 2.152 35
16  Charles Leclerc Sauber/Ferrari
1'32.372 2.555 37
17  Lance Stroll Williams/Mercedes 1'32.382 2.565 30
18  Sergey Sirotkin Williams/Mercedes 1'32.474 2.657 37
19  Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1'32.733 2.916 32
20  Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 1'32.908 3.091 38


 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: