DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

A Mercedes sem hisz a Haas-összeesküvésben

2008-ban Nelson Piquet azért ütközött szándékosan a falnak, hogy csapattársa, Fernando Alonso az élre kerülhessen. A Mercedes viszont nem hisz abban, hogy a Haas direkt rontott volna.

Az érintett amerikai istálló mellett a világbajnoki címvédő csapat sem gondol egyáltalán arra, hogy Kevin Magnussen és Romain Grosjean váratlan kiesése nem a véletlen műve volt éppen abban az időben, amikor az Sebastian Vettel számára a legkedvezőbb végkifejletet hozta.

Annak idején, még 2008-ban, Szingapúrban (többek között) Flavio Briatore utasítására, Nelsinho Piquet vágta falhoz Renault-ját, hogy a biztonsági autós időszakot kihasználva csapattársa, Fernando Alonso az utolsó helyről az elsőre kerüljön a többiek kerékcseréje miatt. A terv bevált, a spanyol megszerezte a futamgyőzelmet, szűk egy év múlva azonban fény derült a titokra.

Az idei Ausztrál Nagydíjon történt szokatlan, kettős Haas-baki miatt rengetegen azonnal konspirációt kiáltottak, hogy a Ferrarival nyíltan szövetségben álló kiscsapat szándékosan hibázott a két kerékcserénél, mert a számítások mutatták, hogy ezzel Vettelt nyerő helyzetbe hozhatják.

A Haas huszonkét pontot veszített a szokatlan baki miatt


A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner a Bild című lap kérdésére természetesen egyből elutasította ennek lehetőségét is. „Nem. Mi csak rosszul rögzítettük a kerekeket. Nehéz elhinni, hogy egyszerre mindkét versenyautónál ez történt, de mégis így esett” – reagált Steiner.

„Az egész hétvége nagy stresszben telt, már pénteken is adódtak kisebb gondjaink, de híján voltunk a pótalkatrészeknek és nem sikerült elég intenzíven gyakorolni a kerékcseréket. A jó pozíciók miatt pedig a szerelők vállán szokatlanul nagy volt a nyomás” – tette hozzá a csapatfőnök.

A Mercedes sem tartja említésre méltónak az összeesküvés-elméletet, inkább sajnálkozásukat fejezték ki az amerikai istálló drámájával kapcsolatban. Toto Wolff és Niki Lauda sem reagált a furcsa időzítést firtató kérdésekre, bár ők sem értik, hogyan történhetett meg mindkét autóval egyszerre.

Egy biztos, ha a verseny a normális mederben folyt volna tovább, akkor a Haas a negyedik és ötödik helyen végzett volna, ezzel a hibával huszonkét (!) pontot dobtak el maguktól. A tavalyi, teljes évi termés közel felét (2017-ben 47 egység a mérleg) begyűjthették volna.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: