A Williams tartalékpilótája, Robert Kubica kétszer fél nap erejéig ült az FW41-be a téli tesztidőszak során. Mindkétszer erősebb köridőt teljesített, mint a nap másik felében vezető Lance Stroll vagy Szergej Szirotkin, ráadásul egészen az utolsó napig ő rendelkezett a legerősebb williamses körrel – végül Szirotkin megjavította az időeredményt.
A látottak alapján gyakran hangoztatják azt az álláspontot, hogy Kubica a teszten jobb teljesítményt nyújtott a két szerződtetett pilótánál, Strollnál és Szirotkinnál. Paddy Lowe, a csapat technikai igazgatója csak annyit mondott, a kérdést „nem találom megválaszolásra érdemesnek”, Claire Williams csapatfőnök-helyettes azonban bővebben érvelt amellett, miért nem szabad következtetéseket levonni a köridőkből.
„Nagy kihívás volt a tesztprogram, nem utolsósorban az időjárás miatt. Egyesek lágy gumin körözhettek tökéletes időjárási körülmények között, aztán pedig a másik pilótának talán nem adatott meg ez a lehetőség, vagy az időjárás miatt, vagy mert másik irányba mentünk el beállítás terén, amely nem feltétlenül az optimális. Éppen ezért nem gondolom, hogy lehetne magától értetődően ítélkezni, ilyen részletekbe menően” – mondta a motorsport.com-nak Claire Williams.
Szerinte a csapatok helyzete többé-kevésbé megállapítható a köridőkből, az egy istállóban szereplő pilótákat azonban lehetetlen összehasonlítani: „Ha valaki az eredménylistára néz, akkor mondhatja azt, hogy a Mercedes az elején van, ez valószínűleg igaz. De egy csapaton belül összehasonlítani a versenyzőket, anélkül, hogy ismerné a programot, és figyelembe venné az egyes időjárási feltételeket, amikor a leggyorsabb kör született…”
„Valaki otthon ül, és azt mondja: a Williams talán rossz döntést hozott, mert a tartalékversenyzője teljesítette a legjobb kört? Nem, nincsen igaza ebben” – hangsúlyozta Williams.