Három éven át sínylődött egymás mellett a McLaren és a japán gyártó, míg végül tavaly ősszel szétváltak útjaik. A wokingiak a Renault-val szerződtek, a japánok pedig a Toro Rosso oldalán próbálják helyrehozni reputációjukat. Eddig sikerrel teszik, a téli tesztek ugyanis, a várakozásokkal ellentétben, meglehetősen biztatóan sikerültek.
A relatíve sikeres indítást többek között a Honda belső átszervezésének is tulajdonítják. A korábbi projektvezető, Yusuke Hasegawa pozícióját ugyanis kettéosztották, a faenzai istálló mellett pedig szoros együttműködésben dolgozik az új technikai igazgató, Toyoharu Tanabe.
1988 és 1992 között jóval sikeresebb volt a McLaren-Honda szövetség, zsinórban négy világbajnoki címet is bezsebeltek. A most kinevezett technikai igazgató pedig a McLaren-Honda utolsó futamgyőztesének, Gerhard Bergernek volt versenymérnöke, így az osztrák igen közelről ismeri a japán szakembert. Úgy véli, ez a váltás csak jót tesz a japán gyártónak és a Toro Rossónak is.
„Mosolyogtam egy nagyot, amikor megláttam korábbi mérnökömet a Honda technikai igazgatójaként. Három éven át dolgozott a versenyautómon. Valóban jó választás, el tudom képzelni, hogy a Toro Rossóval, Franz Tosttal és a Red Bull-lal a háttérben egészen biztosan remekül fognak teljesíteni” – nyilatkozta Gerhard Berger a Servus TV-nek.
Az összesen tíz futamgyőzelmet arató osztrák ex-versenyző egy időben a Toro Rosso résztulajdonosa volt, azóta is kiemelt figyelmet szentel az olasz istállónak. „Máris jó jel, hogy a megbízhatóság tekintetében ilyen jól teljesít a Honda. Egy nagyszerű sportkultúrával rendelkező vállalatról beszélünk” – tette hozzá Berger.