DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hartley és a csapat is elégedett a Hondával

Különleges érzés lehet a Honda számára egy kitűnően kezdődő téli tesztelési időszak, valamint a sok dicséret. Brendon Hartley pályafutása egyik legjobb vezethetőségű motorjának tartja az erőforrást.

Alaposan rácáfolt a kétkedőkre a Toro Rosso-Honda, ugyanis az autó a forgatási nap után az első tesztnapot is hiba nélkül teljesítette, a motorral semmilyen probléma nem akadt. Még úgy sem maradtak le túlzottan, hogy a Honda egyelőre nem megy igazán rá a teljesítményre, a tesztverzióhoz képest az első futamig még rengeteg lóerőt nyernek ki az egységből. Ennél azonban jóval fontosabb volt a megbízhatóság, amit a jelek szerint megtalált végre a japán gyártó.

„Igazán pozitív nap volt. Egyáltalán nem akadt semmilyen problémánk, délután is csak az időjárás miatt fejeztük be előbb a körözést, már szinte jeges körülmények uralkodtak. Egy-két dolgot nem tudtunk letesztelni az időjárás miatt, de 93 megtett körrel kezdeni így is kitűnő indítás az új Toro Rosso-Honda együttműködés számára” – nyilatkozta Brendon Hartley.

Talán végre idén beletalál a Honda, a megbízhatóság már jónak tűnik


„Kellemes volt vezetni az autót, de még rengeteg potenciál rejtőzik bennünk. Nagyon boldog vagyok a nap lefolyásával. Mindenki szenvedett a gumikkal a hideg idő miatt, olyan volt, mintha jégpályán csúszkáltunk volna. Talán jövő héten már javul az időjárás. A motor vezethetőségi szempontból az egyik legjobb, amivel valaha is versenyeztem, minden aspektusból kitűnőnek érzem. A legkisebb okom sincs panaszra” – dicsérte a japán gyártót Hartley.

„Végre pályára vihettük az autót Barcelonában, bár az időjárás miatt nem teljesítettünk mindent a tervezett programból. Az elvégzett munka eddig kiváló, összesen kilencvenhárom kört raktunk az autóba. Bár csak rövid ideje dolgozunk együtt a Toro Rossóval, a fejlesztések eddig beváltak, remek köztünk a kommunikáció” – dicsérte az együttműködést Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.

„Az első tesztnapon minden alapvető funkciót sikeresen leteszteltünk az autón, ne feledjük, ez egy teljesen új versenyautó első igazi futása volt. További hét napunk maradt még tesztelni, hogy annyi kört tehessünk meg, amennyi csak lehetséges és minél inkább továbbfejleszthessük a csomagunkat. Melbourne-re minél felkészültebbek szeretnénk lenni” – tette hozzá a japán szakember.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: