DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Nagy terveket szövögetnek a Saubernél

Új tervezési filozófia, Ferrari-kapcsolat, Alfa Romeo, optimális pilótapáros: a Saubernél nagy lenne a csalódás, ha a megerősödő hátország dacára a mezőny végén maradnának.

A C37 azonosítójú versenygépét kedden bemutató Saubernél minden feltétel adott a fejlődéshez. Az Alfa Romeo személyében egy tekintélyes névadó szponzor érkezik a csapathoz. Az autógyártó beszállása annak egyik megnyilvánulása, hogy a Ferrari szorosabbra fűzi kapcsolatát a svájciakkal, amely legújabb fejlesztésű motorban és a Maranellóhoz tartozó újonc, Charles Leclerc érkezésében is megnyilvánul.

„Nagy erőket és kemény munkát fordítottunk a C37-re az utóbbi pár hónap folyamán, fantasztikus ma leleplezni az új autót. Meggyőződésem, hogy Marcus és Charles tökéletes versenyzői párost alkotnak, mivel egyikük tapasztalt pilóta, a másik pedig egy ígéretes újonc” – mondta a Sauber csapatfőnöke, Frederic Vasseur. Az istálló az elmúlt szezonban utolsóként zárta a konstruktőri küzdelmet, de mindent adott, hogy ez változzon.

A francia vezető a csapat célját is behatárolta: „Szándékaink 2018 előtt világosak: fel kell zárkóznunk a mezőnyhöz, és szakadatlanul javítani teljesítményünkön a szezon folyamán. Sok energiát és munkát fordítottunk a C37 fejlesztésére. Meg szeretném köszönni partnereinknek és rajongóinknak nem szűnő támogatásukat. Az Alfa Romeo Formula-1-es visszatérése újabb mérföldkő a csapat történetében. Büszke vagyok rá, hogy egy ilyen történelmi márka minket választott a sportba való visszatérésére” – utalt az Alfa Romeo gazdag múltjára: az olasz gyártó nyerte meg a legelső, 1950-es Formula-1-es világbajnokságot.

Az új Sauber tervezését a német szakember, Jörg Zander irányította, aki 2017-ben csatlakozott az istállóhoz. A technikai igazgató a korábbitól eltérő szemléletet alkalmazott az új autó megtervezésénél, ami a Sauber külső elemeiben is tetten érhető:

 „Ami a C37-et illeti, az autó filozófiája jelentősen eltér a C36-osétól. Az aerodinamikai koncepció jelentős mértékben megváltozott, a C37-nek számos új tulajdonsága van elődjéhez képest. Pozitívak vagyunk, hogy az új koncepció több lehetőséget kínál számunkra, és segíteni fogja fejlődésünket a szezon folyamán. A 2018-as Ferrari-motor ugyancsak löketet ad a teljesítményt illetően. Remélem, sikerül előre lépdelnünk a C37-tel, és versenyképesebbek leszünk, mint 2017-ben voltunk” – mondta Zander.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: