DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A halo lehetőségek tárháza lehet - fél évig

A McLaren aerodinamikáért felelős vezetője elismeri, hogy a biztonsági eszköz bemutatkozása jár némi hátránnyal, ám az F1-es csapatok előnyt is faraghatnak az alkalmazásából.

Amikor biztossá vált, hogy a csapatoknak kötelező lesz felszerelniük a halót autóikra, több mérnök is nemtetszését fejezte ki, mondván az eszköz jelentősen átalakítja a légáramlatokat az autó körül, ráadásul igen komoly súlytöbblettel kell számolniuk.

A McLaren aerodinamikai részlegét vezető Peter Prodromou megerősítette, hogy a MCL33 átment az FIA tesztjein, s noha nekik is okozott némi nehézséget a halóhoz való alkalmazkodás, biztos benne, hogy az idő előrehaladtával javukra tudják fordítani az év legnagyobb változását. „Aerodinamika tekintetében nem büntetés nélküli a dolog, úgy vélem, eleinte kármentésről lesz szó” – idézte a szakembert a crash.net.



„Utána azonban ott a lehetőség a hasznosításra, nagyon érdekes utakat nyithat meg előttünk. Biztos vagyok benne, hogy több különböző megoldás születik majd, a tér azonban eléggé behatárolt, ami az alapkoncepciót illeti – a lehetőség azonban megvan. Mindenki szembesülni fog azzal, hogy hogyan befolyásolja majd a motortérbe, a hűtőhöz és a hátsó szárnyra érkező levegőt. A felső részén lehet majd tenni valamit, amelyre eddig nem volt módunk.”

Prodomou ennek ellenére nem hiszi, hogy nagyon nagy előnybe kerülhetnek a csapatok aerodinamika terén, szerinte a szezon közepére sikerül egy szintre lépnie a mezőny tagjainak. „Az előny rövid életű lehet, hiszen az év közepére sikerül felzárkózniuk majd a csapatoknak. Fél szezont adok az egésznek, mire mindenki odaér” – tette hozzá a szakember a halóról, amely James Allison szerint olyan erős lesz, hogy akár egy londoni emeletes busz is parkolhatna rajta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: