DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Több csapat is nehezményezi az új motorszabályt

A következő szezonban a teljesítmény mellett a motorok megbízhatósága is felértékelődik. Az eddigi négy helyett ugyanis három erőforrást használhatnak majd a csapatok büntetlenül 2018-ban.

Andy Cowell, a Mercedes motorfőnöke egyenesen „őrültségnek” nevezte az új szabályokat. Noha az Ezüst Nyilak dominálták az elmúlt éveket a motorerő tekintetében, Cowell egyértelműen nem tartja jó iránynak a négyről három motorra való áttérést. Mint ismeretes, az FIA ezzel a lépéssel a költségeket szeretné csökkentetni.

„Őrület, mert virtuálisan a gyártóknak sok részt újra kell tervezni. Körülbelül legkevesebb 80-100 erőforrást fogunk legyártani, amiket majd letesztelünk, és kiválasztjuk azt a hármat-négyet, ami a legmegbízhatóbb és legerősebb. Ez hatalmas összeg, amit a gyártók nem tudnak visszaszerezni.”

Alain Prost és Christian Horner is megszólalt az ügyben. A francia a Renault tanácsadójaként azt mondta, nincs nagy szükség arra az FIA részéről, hogy csökkentse a motorok árát a jelenlegi érában. „Az én Prost GP egységeim 23 millió euróba kerültek 2001-ben, és 25,5 milliót fizettünk volna a következő évben, ha túléltük volna. Ma a motorok 12 millió és 14 millió között mozognak. Minden gyártó ezért csökkentette az árakat, miközben az erőforrások jelentősen összetettebbek lettek.”

MotorF12017



Az új szezon közeledtével azonban újabb szereplők is hangot adtak elégedetlenségüknek. Így tett a Red Bull főnöke is, aki szintén nagy hibának tartja, hogy egy idényben három erőforrást használhatnak fel büntetlenül. „Nagyon sok rajtbüntetés lesz 2018-ban. Amit legkevésbé szeretnénk látni, hogy ezek döntsék el a bajnokságot. Pontszerzőnek lenni mind a 21 futamon három motorral kész őrültség. Nem hinném, hogy bárki is ezt szeretné látni, pedig ilyen irányba haladunk most. Szörnyű lenne, ha ez döntene a végső győztesről” – ismételte önmagát Horner.

A brit szakember abban sem biztos, hogy az új szabály eléri eredetileg kitűzött célját, hogy csökkenjenek a költségek. „Nem így kell gazdálkodni. Ezek a motorok körbejárják a világot, és több versenyen kell kevesebb erőforrást használnunk. Továbbra is elhasználjuk a motorokat a tesztpadon, és a valóság az, hogy ezzel nem spórolunk meg több pénzt. Mi a srácokat a pályán szeretnénk látni versenyezni. Felelőtlenül ne dobálózzunk a pénzzel. Számomra öt motor egy 21 versenyes bajnokságban sokkal értelmesebben hangzana” – összegezte Horner. 

   

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: