DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Danyiil Kvjat a Ferrarihoz szerződött

Bár kikerült a Red Bull kegyeiből, mégsem nevezheti teljes mértékben visszalépésnek a 2018-as szezonját az orosz pilóta, hiszen sikerült megállapodnia a Formula-1 leghíresebb csapatával egy fejlesztőpilótai állásról.

Kvjatnál jobban meghurcolt, már-már sajnálatra méltó pilótát régen láthattunk már az F1 mezőnyében. Azt követően, hogy meglepően gyorsan, egyetlen Toro Rossónál töltött szezont követően felkerült az anyacsapatba 2015-re, a Red Bullnál szinte végig mostohagyerekként kezelték, és a csapat vezetőségétől gyakran nem is kapta meg azt az elismerést, amit megérdemelt volna. Max Verstappen berobbanásával aztán még jobban szorulni kezdett a hurok az orosz nyaka körül, és a 2016-os hazai nagydíjának rajtjánál elkövetett baklövését a Red Bullnál jó ómennek látták ahhoz, hogy felcseréljék pilótáikat a két csapat között, visszaküldve Kvjatot a faenzai alakulathoz.

DTLpzMUXkAEOste



A lefokozás lelki terhein sosem tudott teljesen túllépni a még most is csupán 23 éves pilóta, és bár 2017-re is a csapatnál tartották, eredményei látványosan elmaradtak csapattársa, Carlos Sainz mögött, majd még a szezon vége előtt végérvényesen meg is fosztották ülésétől, és ezzel kikerült a Red Bull pilótaprogramjából, amelynek 2009 óta volt a tagja.

A Red Bull-lal kétszer a dobogóra is felérő Kvjatnak nehéz dolga volt, hogy helyet találjon magának a csak minimális átrendeződésen áteső mezőnyben 2018-ra, bár a hírek szerint az ő neve is benne volt a kalapban a Williams még mindig szabadon álló pilótaüléséért, amit a mostani fejlemények tanúsága szerint nem kapott meg. Ehelyett viszont a versenyzői állás nélküli legjobb F1-es szerződést tudta összehozni magának: a Ferrari meglátta benne a potenciált, és leszerződtette őt a csapat fejlesztőpilótájaként a 2018-as szezonra, így Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel munkáját segíti majd.

Kvjat ezzel hasonló utat jár be, mint három évvel ezelőtt Jean-Eric Vergne, aki szintén a Ferrari kötelékében talált menedéket azt követően, hogy „utcára tette” őt a Toro Rosso. A francia két évet töltött ugyanebben a posztban, de 2017 elején távozott, és azóta nincs közvetlen munkakapcsolata az F1-gyel. Az ő feladatai főként a szimulátorban végzendő munkára korlátozódtak, és ugyanerre számíthat Kvjat is – a jelenlegi sovány tesztlehetőségek mellett pedig arra végképp alacsonynak tűnik az esélye, hogy bemutatórendezvényeken kívül is vezethesse az autót.

DTLtRxaXUAEqzUv

Az orosz pilóta tehát ezzel a szerződéssel még nem mentette meg a karrierjét, viszont lehetőséget kapott, hogy egy másik élcsapat berkein belül gyarapítsa tapasztalatait. Arra azonban még várni kell, hogy megtudjuk, vajon a 2017-es USA Nagydíj volt-e az utolsó F1-es futama a két évvel ezelőtt még futamgyőzelmekre predesztinált orosznak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: