Noha különböző csapatok vezetőségi tagjaként (Ferrari, Jaguar) és televíziós szakértőként folyamatosan része volt az F1-es körforgásnak, Niki Lauda hatvan éves kora után érte el a legnagyobb sikereket senior pozícióban a Mercedesnél: ügyvezetői jogkörrel nem rendelkező igazgatóként és tanácsadóként vállalt szerepet a brackley-iek négy egyéni és konstruktőri világbajnoki címében. Szoros kapcsolatokat kialakítani azonban éppen a zaklatott életmód miatt nehéz volt kialakítania.
„Az a probléma, hogy a legtöbb ember terhet jelent, ha híressé válsz, hiszen egyből a ’barátaid’ akarnak lenni” - vallotta be az osztrák Graham Bensinger újságírónak. „Megvédtem magam ettől. Egy igazi barátnak bármit elmondhatsz a nap 24 órájában, és őszintén mondom, hogy nem ismerek ilyet” - folytatta Lauda, aki bevallotta, az sem segített neki, hogy pályafutása során sokszor „s*ggfejnek” bizonyult. „Az én időmben nagyon veszélyes volt a versenyzés. 100%-ig a munkámra kellett koncentrálnom, mert egyetlen hiba, és megölhettem volna magam. Mindent ki kellett zárnom.”
A háromszoros világbajnok elismeri, hogy ma azért könnyebb dolga van. „Minden nyomás eltűnt, és teljesen más a helyzet, hiszen nem vezetek többé. Normális és biztonságos életem van, és teljesen megváltoztam. Ezt ma senki sem érti, mert a 70-es, 80-as években olyan veszélyesek voltak az autók, hogy évente meghalt egy, vagy két ember. Mindenkinek meg kellett találnia a módját, hogyan kezelje ezt.”