Mi az, ami vasárnap a Hondánál 100% volt, a Renault-nál pedig 16,7%? Az erőforrások célba érési aránya. A szezon során folyamatosan bukdácsoló Honda probléma nélkül behozta mindkét autóját a célba, ebből Alonso a rajtrács utolsó traktusából indulva még pontot is szerzett. A Renault-nál Max Verstappen és a Red Bull révén futamgyőzelemnek örülhetnek, de…
A francia erőforrás ezt leszámítva elképesztően leszerepelt a Mexikói Nagydíjon. A gyári csapat két pilótája, Daniel Ricciardo, valamint mindkét Toro Rosso is motorhiba miatt volt kénytelen feladni a versenyt. Közülük ráadásul az ausztrál pilóta, valamint Hartley és Gasly is újonnan beszerelt, teljesen új erőforrással rajtolt, mégis tönkrement a hatból öt. És ez még nem minden, a Toro Rosso esetében a szombati napon is elszállt két motor, ez így már hét meghibásodás.
A Renault F1-es programjának főnöke, Cyril Abiteboul elismerte, hogy a megbízhatósággal egyelőre komoly gondjaik vannak. „Nagyon nehéz hétvégén vagyunk túl Mexikóban, sorozatosan problémákkal szembesültünk. Ezek a motorhibák újra figyelmeztetőek, hogy továbbra is a megbízhatóságra helyezzük a legfőbb hangsúlyt” – nyilatkozta Abiteboul.
„A nagy tengerszint feletti magasság miatt ez a pálya nagyobb kihívás elé állított. Nem sikerült a teljesítmény és a megbízhatóság közti határvonalat jól megtalálnunk. Ezen a hétvégén a teljesítményünk remek volt, az időmérőn különböző Renault-motoros autóink is jól szerepeltek, de sajnos a jelek szerint túl sokat adtunk fel a megbízhatóságból, amit meg kell találnunk” – folytatta a francia szakember.
Az egyetlen vigasz Max Verstappen győzelme volt a Red Bull-lal. „Max győzelme aláhúzta, hogy a motorban rejlő potenciál óriási, szeretnék neki és csapatának gratulálni a nagyszerű verseny miatt. Lewis Hamiltonnak úgyszintén gratulálok, aki a sport nagykönyvébe írta magát vasárnap. Az utolsó két versenyen pedig igyekszünk kiköszörülni az itteni csorbát” – zárta gondolatait Abiteboul.