DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Mercedes: Verstappen büntetést érdemelne

Változnak az idők, hat nappal ezelőtt a Mercedes jogtalannak tartotta a holland büntetését a Ferrari elleni szabálytalan előzés miatt, most azonban a Mercedes feltartásáért büntetést kérnének.

Nincs egy hete, hogy Austinban Max Verstappen az ominózus, utolsó körös előzését hajtotta végre Kimi Raikkönen ellen, amikor úgy kaparintotta meg a harmadik helyet, hogy egy jobb kanyarban a pályát levágva (négy kerékkel a fehér csíkon kívül kanyarodva) került finn riválisa elé. Akkor öt másodperccel visszasorolták a hollandot, ám a Mercedes szerint nem kellett volna büntetni őt.

A sors iróniája, hogy ezúttal a Mercedes szenvedett némi hátrányt a holland egyik manővere miatt. A Q3 elején Valtteri Bottas mért körön volt, amikor a lassan guruló Verstappen mögé érkezett az arénarésznél. A holland a pálya bal oldalára húzódott, de a finn pilótának hirtelen mozdulattal kellett kikerülnie őt jobbra, majd a következő kanyart el is fékezte.

Ezzel Bottas első gyorskörének lőttek, a versenybírók vizsgálták az esetet, de végül nem szabtak ki büntetést Verstappenre. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke pedig ebben az esetben abszolút jogosnak tartotta volna a fiatal Red Bull-pilóta visszasorolását. Sőt, ki is emelte, hogy hét nap alatt két ízben is egyértelműen rosszul döntött az FIA.

Verstappen ismét az FIA reflektorfényében


„A legutóbbi hét nap nem kerül be a döntéshozás aranykönyvébe. Max büntetést érdemelt volna, láthatóan feltartotta Bottast” – nyilatkozott szűkszavúan a világbajnok istálló csapatfőnöke. Tény, hogy alig hat nap alatt két megkérdőjelezhető ítélettel rukkolt elő az FIA, bár a szabály betűi szerint mindkét esetben szankció járt (volna). De valóban megérdemelte volna Max Verstappen az utólagos visszasorolást?

Igaz, Verstappen álláspontja szerint ő hagyott elég helyet, nem kellett volna elügyetlenkedni a következő kanyart.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: