DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Új, pálya határaira vonatkozó szabályok lépnek életbe Mexikóban

A tavalyi versenyből és az F1-es USA Nagydíjon történtekből tanulva a Nemzetközi Automobil Szövetség módosított a mexikói egyes kanyarra vonatkozó előírásokon.

A 2016-os Mexikói Nagydíj első körében Lewis Hamilton átvágta az egyes kanyart, a versenybíróság azonban úgy látta, nem szerzett tartós előnyt Nico Rosberggel szemben, és nem büntették megmozdulását. Ennek ellenére, amikor Max Verstappen hasonló módon csúszott le a pályáról, majd nem engedte maga elé Sebastian Vettelt, a hollandot a dobogóról hívták le büntetése miatt - éppen úgy, ahogyan Austinban néhány nappal ezelőtt.



Az FIA a hasonló kavarodás megakadályozása érdekében 50 mm-es magasságú „fekvő rendőröket” helyezett el az egyes és kettes kanyarok közötti, bal oldali rázókövénél, akárcsak a kettes és hármas kanyarok között. Charlie Whiting arra hívta fel a pilóták figyelmét csapatoknak kiküldött üzenetében, hogy ha elhagyják a pályát az említett szakaszon, akkor a második fekvő rendőrt megkerülve kell visszatérniük a pályára, amely természetesen időveszteséget jelent számukra.

A nyolcas és tizenegyes kanyarokban szintén hasonló gátlókat szerelt fel az FIA. „Biztonsági okokból, akinek az autója teljesen túlhalad a nyolcas és a tizenegyes kanyar kerékvetőjén, jobbra tartva kell továbbhaladnia, a pályával párhuzamosan elhelyezett narancsssárga kerékvető mellett, a kanyar kijárata felé” - áll az FIA közleményében.

Tavaly három pilóta is magáénak tudhatta a harmadik helyet egy ideig Mexikóban, hiszen miután Max Verstappent megbüntették, Sebastian Vettelt is hátrasorolták veszélyes védekezés miatt. Az események kedvezményezettje így az ötödik helyen célba érő Daniel Ricciardo lett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: