Toto Wolff, a zsinórban negyedik konstruktőri világbajnoki címét megszerző Ezüst Nyilak csapatfőnöke azon a véleményen van, hogy az FIA-nak nem szabadna ennyire keménynek lennie a büntetések terén, amikor egy versenyzésen belüli, kicsit vitatottabb manőverről van szó.
Max Verstappen Austinban az utolsó fél körben előzte meg Kimi Raikkönent úgy, hogy az egyik kanyart belülről négy kerékkel a fehér vonalon kívül teljesítette, azaz levágta, amit a szabályok tiltanak. Ám még az eredményhirdetés előtt meghozta ítéletét a versenybíróság, a holland elvesztette dobogós helyét egy öt másodperces büntetés miatt.
Megosztja a közvéleményt a döntés, az egyik tábor szerint a szabályokat be kell tartani és Verstappen szabályokba ütközően előzött, ami szigorúan nézve igaz is. Az ellenoldal azonban úgy véli, teljesen megölik a versenyzést, ha mindig mindenért büntetéseket osztogatnak, ha valaki előzni akar, ráadásul teljesen következetlen volt az FIA, mivel például Bottas és Ricciardo esetét nem is vizsgálták, akik úgyszintén pályaelhagyással szereztek előnyt különböző csatákban.
„Meglátásom szerint hagynunk kellene a fiúkat egymás ellen versenyezni, de persze, ha valaki unfair módon használja szabálytalanul a pálya bizonyos részeit, akkor jöhet a büntetés. Ha csak kemény versenyzésről beszélünk, akkor viszont nem kellene azonnal büntetéseket osztogatni” – nyilatkozta Toto Wolff az esettel kapcsolatban.
Korábban Niki Lauda is az F1 eddigi legrosszabb döntésének nevezte Verstappen visszasorolását, míg a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is az ítélet ellen foglal állást, nem meglepő módon. „Nem sokkal korábban beszéltünk erről és megállapodtunk, hogy hagyjuk a pilótákat versenyezni, erre jön egy ilyen büntetés. Úgy gondolom, ez egy rossz döntés volt a stewardok részéről” – fogalmazott Horner.