DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Valóságos felszabadulás a Toro Rossónál

A faenzai F1-es istálló jövőre a Honda erőforrásait fogja használni - technikai igazgatójuk úgy érzi, jobb nem is történhetett volna csapatával a 2018-as felkészülés alatt.

A Toro Rosso története során először kapja meg egy motorgyártó kizárólagos támogatását a Honda személyében, miután kihasználta a McLaren Renault-ra váltását. A csapat korábban a Cosworth, a Ferrari és a Renault erőforrásaival versenyzett, a mostani „kvázi-gyári” státusz pedig hatalmas lelkesedéssel tölti el James Key technikai igazgatót. „Nagyon izgalmas, és valójában olyan, mint egy felszabadulás, mert olyasvalamiről van szó, melyet mindig meg szerettél volna lépni a Toro Rossóval, de eddig nem volt rá lehetőség.”

„Komoly kihívás áll előttünk, és egyben nagy a felelősség a cég vállán is. Sokkal jobb, ha egy partnerünk van, mintsem beszállítónk. Tabuk nélkül lehet beszélni az egész projektről, és kimunkálni a lehető legjobb megoldásokat” - tette hozzá a szakember a Motorsportnak adott nyilatkozatában, majd kitért arra, hogy a két fél közötti kommunikáció eddig milyen minőségben zajlott - a minap Pierre Gasly próbált rávilágítani a Honda-kapcsolat sajátosságaira.



„Eddig minden rendben haladt, sőt, azt kell mondjam, nagyon gyorsak, ha kérések teljesítéséről, vagy válaszadásról van szó a részükről. Úgy tűnik, rengeteg információ áll a rendelkezésükre, és hamar biztosítani tudják számunkra azokat az adatokat, melyekre szükségünk van. Több technikai megbeszélés zajlott közöttünk, amit támogattak, és nagyszerűen kommunikáltak.”

Noha a megállapodás már akkor megszületett, amikor a Toro Rosso már javában 2018-as autóján dolgozott, Key szerint sokkal jobb helyzetben vannak, mint amikor 2015 legvégén sikerült nyélbe ütniük egy üzletet a Ferrarival. „Sikerült rugalmasabbá válnunk azt illetően, hogy hogyan visszük keresztül a késői döntéseket, vagy irányváltásokat, melyekre néha számítasz, néha azonban nem. Mivel korábban többször is voltunk hasonló helyzetben, nagyon proaktívak vagyunk a terveinket illetően, és olyan mértékben próbálunk előre gondolkozni, amennyire csak lehet.”

„Ha úgy néz ki, hogy valami történni fog, egyből azon jár az agyunk a háttérben, hogy ’mi lesz, ha?’ Most több hónappal előrébb járunk, mint a Ferrarival 2015-ben, így pedig könnyebb a dolgunk - noha rengeteg munka vár még ránk” - tette hozzá a szakember. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: