A 27 éves pilóta egy új-zélandi rádiónak, a Newstalk ZB-nek mesélt pár részletet Formula-1-es debütálása előtti napjairól. Hartley múlt hétvégén még a WEC japán fordulóján, a Porsche alakulatánál teljesített szolgálatot, ám elárulta, azóta már lehetősége volt kipróbálni a Toro Rosso F1-es szimulátorát is. „Az előbb kaptam meg a kézikönyvet, ami körülbelül 50 oldal hosszú” - mesélte. „Ki kell ismernem a kormányt, meg kell tanulnom az autót érintő összes procedúrát. Az időmérő előtt négy órám lesz tesztelni, szerintem ez elég idő ahhoz, hogy felvegyem a tempót.”
Az F1-es újonc arra számít, a WEC LMP1-es kategóriája kellően felkészítette őt a Formula-1-re. „Köridőket tekintve nincs nagy különbség, körülbelül 7-8 másodperc körönként. Ez nem sok, főleg a versenytempót nézve. Magam is hihetetlen gyors autókat vezettem, azt hiszem, ezért is esett rám a választás. Ráadásul az autók technológiai fejlettsége is hasonló, a hibrid-rendszerekkel, miegymással.”
A hasonlóságok ellenére ő maga is elismeri, hogy jelentős váltásról van szó. „Nagy lépés lesz. Hat, vagy hét éve ültem utoljára együléses autóban, ettől függetlenül próbálok egyszerűen tekinteni rá: versenyautó, aminek négy kereke van, és egy gyors körért cserébe mindkettőben nagyjából ugyanazt kell megtenni” – foglalta össze.
Hartley első éles köreit a közép-európai idő szerint péntek délután 5 órakor kezdődő austini szabadedzésen teheti meg.