DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
F1

Nem így akart búcsúzni a Toro Rossótól Sainz

A legelső körben kiesett a Renault-hoz már USA-ban csatlakozó Carlos Sainz: érzelmes köszönetet mondott a csapatnak, amely 2015-től fogva nevelte. Gasly egy ideig közel haladt a pontszerzéshez.

Az ifjú spanyol, akivel kapcsolatban csak tegnap jelentették be, hogy már a következő versenyen, az USA Nagydíjon csatlakozik a Renault-hoz, motorcsere miatti rajtbüntetéséből kifolyólag csak az utolsó előtti, 19. helyről rajtolt a Japán Nagydíjon. Carlos Sainz jó eredménnyel akart elköszönni nevelőcsapatától, ezért kockázatot vállalt az első körben: ennek következtében azonban már a pálya elején, az S-kanyarokban kicsúszott, így versenye nagyon korán véget ért.

„Micsoda csalódás, nem így szerettem volna lezárni a Toro Rossóval töltött időszakom, ez biztos!” – idézte Sainzt a csapat sajtóközleménye. „Szeretnék bocsánatot kérni a teljes csapattól azért, mert már az első körben kiestem. Mindent kockára akartam tenni a rajtnál, hogy pozíciókat nyerjek, ezért a 6-os kanyarban külső ívre mentem. Ott azt tapasztaltam, hogy sokkal több a por a pályán, mint amire számítottam, és elveszítettem.”



„Sajnálatos, mert szerettem volna jó formában befejezni a csapattal Suzukában, de pozitív maradok: ez a három év velük abszolút csodálatos volt, ideális felkészülési időszak. Ahhoz, hogy azzá a versenyzővé váljak, aki ma vagyok, 2015-ös énemhez képest teljesebb és jobb versenyzővé, a Toro Rosso kellett, egy nagyszerű csapat tele profikkal, akik nagyon sokat segítettek, hogy azzá váljak, aki ma vagyok. Érzelemdús lesz elhagyni a pályát ma este” – tartott búcsúbeszédet pályafutása fontos fordulópontja előtt Sainz.

A spanyol távozása garantálja Pierry Gasly helyét az istállóban a hátralevő versenyeken – habár az is elképzelhető, hogy a Red Bull a franciát inkább a Super Formula széria szezonzáróján akarja látni Austin helyett, mivel harcban áll a japán sorozat bajnoki címéért –, az újonc második nagydíján 13. pozícióban ért célba:

„Meglehetősen nehéz verseny volt, amely nem ad okot az örömre. A tempóm nem volt erős ma, és elég sokat szenvedtem az autóval. Megpróbáltam nyújtani, amit tudok, és egy ponton tartottam az egyik Haast, de amint közelebb kerültem, már nehezebben tudtam rajta maradni vagy megkísérelni előzni. Végül egy hatalmas blokkolás után a vártnál korábban ki kellett állnunk” – mondta Gasly, aki a futam korai szakaszában esélyesnek tűnt a pontszerzésre, hiszen végül mindkét Haas a legjobb tíz között végzett, kétkiállásos taktikájával azonban messze lemaradt az értékes pozícióktól.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: