A fiatal dán pilóta ebben az évben már többször keveredett balhés helyzetekbe, emiatt több versenyzőtársa haragját is kivívta. A legutóbbi két eset a Nico Hülkenberggel való túlzott keménysége a Hungarorigen (ami miatt végül büntetést is kapott), vagy múlt hétvégén a Fernando Alonso elleni védekező-manőver váltott ki nemtetszést a spanyol pilótából.
A McLaren istálló szerint (ahogy korábban a Renault szerint is) Fernando Alonsót szándékosan terelte le a pályáról az egyes kanyarban Malajziában, igaz, Alonso nem hagyta annyiban és a következő kanyarban hasonló keménységgel újra támadott sikerrel. A rádión azért füstölgött, idiótának nevezte Magnussent, valamint igazat adott emiatt Hülkenbergnek, utalva a Magyar Nagydíjon történt incidensre.
Magnussen a Japán Nagydíj előtt a Sport Bild lapnak kommentálta a róla szóló közvélekedést. „Nem szeretnék halált vagy sérülést látni, de azt akarom, hogy a rajongók a Formula-1-es pilótákat hősöknek lássák. F1-es apukával nőttem fel, a versenyzés megszállott rajongója vagyok. Édesapám mutatott nekem korábban régi F1-es versenyeket, baleseteket is. Ezek is mind részei a sportnak” – elemezte a helyzetet Kevin Magnussen.
„Nekem is volt tavaly hatalmas balesetem, Belgiumban, de a 250-nel történt ütközés ellenére semmi bajom sem lett. Ez önbizalmat ad nekem és hitet az autók biztonságában. A pilótatársaimat is nagyra becsülöm, az álmainkat kergetve kockáztatjuk az életünket hétről hétre. Senki ne gondolja, hogy az autópályán vezetni veszélyesebb, mint amit mi teszünk. Mi, pilóták tehetjük a Formula-1-et még csodálatosabbá, de a pályán jelenleg túl sok a szabály, ami köt. Természetesen világos szabályozás kell, de ez nem jó, hogy a pályán minden egyes manőveredet megkérdőjelezik. Nyilván érthető például, hogy az egyenesben senkit nem szoríthatsz le a pályáról” – mutatott rá a problémára a dán pilóta.
„Így is van egy csomó minden, ami nonszensz. Hagyniuk kellene minket, hogy a pályán vívjuk meg a harcainkat. Nem tervezek változtatni a stílusomon” – tette hozzá Magnussen. Valóban ennyire túl szigorú lenne a Formula-1-es szabályozás, hogy minden egyes manővert meg kell magyarázni a versenybíróság előtt?