A mezőny pénteken egy szabadedzést bukott hasznavehetőség szempontjából: az egyórásra rövidített, esős első tréning – melyen Max Verstappen és Daniel Ricciardo futotta a két legjobb időt Fernando Alonso előtt – esős pályán zajlott, így adatgyűjtés szempontjából kiesett a csapatok számára. Mindennek azonban nyoma sem volt a második tréningen, amely teljesen száraz körülmények között zajlott.
Így lehet, hogy míg a hajnali edzésen 1:48-as volt a legjobb kör, a második tréning első mérvadó ideje Kimi Raikkönentől már az 1:33-as régióba esett, amelyet lágy abroncson Verstappen 1:32,739-re javított, tizedekre Fernando Alonso 2005-ös, gyári Renault-val futott 1:32,582-es pályacsúcsától. Mindössze negyed óra telt el az edzésből, mikor érkezett Sebastian Vettel, és megdöntötte a rekordot: 1:32,566-ot repesztett, melyet aztán egy tizeddel megjavított.
Az első négy helyet elfoglaló Ferrarival és Red Bull-lal ellentétben a Mercedesnek nem alakult jól az edzés kezdő fél órája: Valtteri Bottas a 10-es kanyarban tett látogatást a bukótérben, Lewis Hamilton a 7-8-as kanyarkombinációban csúszott keresztbe. A kavicságyon átzötyögő autókat át kellett vizsgálni, ami meghosszabbította bokszban töltött idejüket.
Röviddel az első 30 perc után megérkeztek az első szuperlágyas körök a Red Bulltól: Ricciardo 1:32,099-re csökkentette az első időt, a Ferrarik azonban jóval gyorsabbak voltak: Vettel 1:31,261-es mércét állított fel. Az edzés második felétől a többség használt szuperlágy gumival teljesített etapokat, kevés változás történt az eredménylistán, végül pedig a piros zászló lehetetlenítette el, hogy bárki megdöntse Vettel legjobbját.
Az edzés zömében elfékezések, bukótérbe csúszások jelentették a legkomolyabb incidenseket, 20 perccel az idő lejárta előtt azonban Romain Grosjean nagy balesete miatt kellett piros zászlóval leinteni az edzést. A kerékvetőn levő, más autók által felnyitott csatornafedél azonnal szétrobbantotta Grosjean jobb hátsó abroncsát, aki pörögve, irányíthatatlanul csapódott a gumifalba. Charlie Whiting versenyigazgató maga ült a safety car kormánya mögé, hogy szemügyre vegye a felnyílt vízelvezető nyílást: az edzést végül lefújták.
Így az első ferraris győzelmét Sepangban megszerző Vettel volt a pénteki nap leggyorsabbja. 1:31,2-es körével. Csapattársa, Raikkönen – a szabadedzés emlékezetes pillanata volt, mikor autója felfüggesztésére tapadt egy oda nem illő tárgy, egy ragasztószalag – 0,604 másodperccel zárt a második helyen. Nyolc tizedre maradt el a nap legjobbjától a két Red Bull Ricciardo és Verstappen sorrendjében. Valódi meglepetést okozott ötödik helyével Fernando Alonso, aki szuperlágyon jobb kört teljesített mindkét Mercedesnél szuperlágy abroncson.
A legjobb tízben két Force India zárt még, akik Nico Hülkenberg az első tréningen Szergej Szirotkinnak átengedett Renault-ját zárták közre. A hétvégén bemutatkozó Pierre Gasly 15. helyen zárt – autója hátuljából sűrű füst tört elő a bokszutcában, de ennek ellenére végül 22 körig jutott –, jobb időt teljesített csapattársával, az első edzést szintén kiülő Carlos Sainznál.
A második szabedzés végeredménye:
Versenyző | Csapat | Köirdő | Hátrány | Körök | |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:31.261 | - | 23 |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:31.865 | 0.604 | 19 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1:32.099 | 0.838 | 19 |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1:32.109 | 0.848 | 11 |
5 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1:32.564 | 1.303 | 14 |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:32.677 | 1.416 | 15 |
7 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:32.720 | 1.459 | 21 |
8 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1:32.862 | 1.601 | 20 |
9 | Nico Hulkenberg | Renault | 1:33.060 | 1.799 | 24 |
10 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1:33.096 | 1.835 | 24 |
11 | Jolyon Palmer | Renault | 1:33.381 | 2.120 | 26 |
12 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1:33.394 | 2.133 | 20 |
13 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | 1:33.673 | 2.412 | 15 |
14 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1:33.818 | 2.557 | 16 |
15 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Renault | 1:34.043 | 2.782 | 22 |
16 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1:34.104 | 2.843 | 19 |
17 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1:34.118 | 2.857 | 18 |
18 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1:34.343 | 3.082 | 17 |
19 | Pascal Wehrlein | Sauber/Ferrari | 1:35.246 | 3.985 | 29 |
20 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1:35.697 | 4.436 | 27 |