DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Mégsem az állórajt volt a baleset oka

Ugyan a Szingapúri Nagydíj felvezető körében többen is arra panaszkodtak, hogy nem jók a látási viszonyok, a mezőny normális rendben elrajtolt az esőben. Most két élpilóta is a versenyigazgatók védelmére kelt.

Monzában az időmérő edzésen a rettentő rossz körülmények miatt Romain Grosjean úgy vélte, hogy a kvalifikációt el sem szabadott volna indítani a vízátfolyások miatt. Ezúttal Szingapúrban lepte meg a mezőnyt a rajt előtt tíz perccel kezdődő hatalmas zuhé. A Marina Bay-i pályán korábban sosem futottak éjszaka vizes körülmények között, így kizárólag a felvezető kör maradt a pilóták számára felmérni az ismeretlen terepet.

A villanyfény külön nehezítő faktort jelentett, mivel ez volt az első alkalom, hogy villanyfényes versenyt esőben engedjenek útra. A rajt után néhány másodperccel történt is egy hatalmas baleset, a két Ferrari, Max Verstappen és Fernando Alonso is áldozatául esett, ketten azonnal, Vettel és Alonso kevéssel később kiállni kényszerült autójuk sérülése miatt. Ez az ütközés alapvetően meghatározhatja a világbajnokság kimenetelét, Vettel kiesése miatt ugyanis Hamilton 28 pont előnyre tett szert és ezzel nagyon ellépett.

Több szakértő szerint nem lett volna szabad megadni a szabad jelzést a pilótáknak az ömlő esőben villanyfényben, de nem mindenki állt ezen vélemény mögé. Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton szerint is rendben voltak a körülmények.

Nagyobb vízfüggöny - ezért nem szerencsés Hamilton és Ricciardo szerint a repülőrajt esőben


„Szerintem a rajtrácson teljesen rendben volt minden. Nyilván a balesetben részt vevő fiúk számára balszerencsés vége lett, de nem hinném, hogy a versenybírókat vagy Charlie Whitingot hibáztathatnák érte, hogy elengedte a rajtot. Úgy vélem, jó döntés volt, hogy elrajtolhattunk” – nyilatkozta Daniel Ricciardo, aki második lett a versenyen végül.

„Nem volt olyan vizes a pálya, főleg nem a rajtrácson. Szerintem mindig rosszabb ilyen helyzetben a repülőrajt, mert sokkal több vizet vernek fel az autók már a szabad jelzés pillanatában. Sokkal veszélyesebb lett volna jelen szituációban. Úgy gondolom, jó döntés volt az állórajt” – erősítette meg ausztrál vetélytársa álláspontját Lewis Hamilton, a verseny győztese.

„Jobb volt az állórajt, ahogy Lewis is mondta, a rajtrácson nem volt olyan rossz a helyzet. Ha repülőrajtot rendeltek volna el, valószínűleg semmi nem történt volna az első kanyarban. Normálisan eljönnek a versenyzők és tiszta rajt lehetett volna. De akkor a rajongóknak kevesebb izgalom jut” – tette még hozzá Daniel Ricciardo.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: