1. Teljesítmény
Több mint húsz évvel azt követően, hogy uralták a Forma-1-et, a McLaren és Honda három szezon alatt egy pillanatra sem tudták felidézni az egykori szép nap napokat. A McLaren folyamatosan azt hangoztatta, hogy a Mercedesszel és a Ferrarival egyenrangú karosszériát készítettek, és csak a lassú motor hátráltatja őket - mely ennek tetejébe szörnyen megbízhatatlannak bizonyult. Az első szezonban tapasztalt problémák megbocsáthatóak lettek volna, az viszont kevésbé, ha a harmadik évre sincs változás, sőt, visszalépés történt az előző szezonhoz képest.
2. Személyi okok
Fernando Alonso szerződése év végén lejár a McLarennél, bár könnyen lehet, hogy az esetleges Renault-kapcsolat meg tudja győzni a maradásról. Bár legyen a franciáké a mezőny második leggyengébb erőforrása, a Red Bull még így is elért egy futamgyőzelmet és több dobogós helyezést idén - a Wokingban dolgozók pedig megerősítésre várnak, hogy valóban képesek-e ők is ilyen autót építeni, esetleg nem csak a motorokkal volt-e probléma.
3. Presztízs
Ron Dennis egyszer a Manchester Unitedhez hasonlította a McLarent - képzeljük el, hogy a vörös ördögök hosszú évekre kiesnek az európai élvonalból, és a Premier Leauge alsóházában tanyáznak. Nehéz, igaz? A McLaren egyszerűen túl nagy, túl erős, és túl büszke ahhoz, hogy így folytassák tovább. Sőt, az F1-es gárda csak a kirakatcsapat, a Mclaren Applied Technologies és a McLaren Automotive mellett - az egész márka hírnevéről van szó, ha a McLarent a mezőny végén látjuk körözni.
4. Pénzdíjazás
A Honda beszállásának egyik kézzelfogható előnye az volt, hogy a japánok megközelítőleg évi 100 millió dollárral járultak hozzá a McLaren költségvetéséhez. Ám az eredmények elmaradása azzal járt, hogy a csapat egyre kevésbé lett vonzó hely a szponzorok számára, ráadásul a mezőny második felében történő lebegés miatt a konstruktőri pontokért járó összeg is nyilván kevesebb volt.
5. Filozófia
Amikor Ron Dennis újfent megegyezett a Hondával, vétójoga volt azt illetően, hogy a japánok kinek szállíthatnak erőforrásokat, és kinek nem, három sikertelen év után azonban a csapat eljutott odáig, hogy az új vezérigazgató Zak Brown kimondja, ügyfélcsapatként is lehet győzni a Forma-1-ben.
A Sky Sports cikke alapján