Hiába rendezik naplemente után az itteni versenyeket, Szingapúrban a még ekkor is 30°C körüli hőmérséklet és az extramagas páratartalom hatalmas megterhelés alá helyezi a pilótákat vasárnap, mindennek a tetejében pedig itt tart a leghosszabb ideig teljesíteni a versenytávot, és olykor a kétórás időlimitbe sem fér bele a mezőny.
2017-re pedig még ezt is megfejelik az új szabályok alapján épült, nehezebben vezethető autók, amelyek már önmagukban is az eddiginél nagyobb kihívások elé állítják a pilótákat. Nem is csoda, hogy a versenyzők nem veszik félvállról a felkészülést, ám abban többen is egyetértenek, hogy nincs az a tréning, amivel elviselhetővé tehetik maguk számára a futam idején a pilótafülkében tapasztalt hőséget.
„Az erőnléti edzések is fejlődtek ugyan, de így is nagy a valószínűsége annak, hogy hőgutát kapunk, és emiatt elég nehéz helyzetbe kerülünk” - aggodalmaskodott Romain Grosjean, a Haas versenyzője. „A testünk általában végigbírja a versenyt, de amint elhaladunk a kockás zászló előtt, egyszerűen minden kikapcsol bennünk. Mindennek az a kulcsa, hogy folyamatosan inni kell a verseny alatt, de még ezzel együtt sem egyszerű. Már a rajtrácson, az autóba való beszállás pillanatában is rengeteget izzadunk, és akkor tör ránk a felismerés, hogy még előttünk áll egy kétórás verseny, amely alatt csak egyre rosszabb lesz a helyzet.”
Carlos Sainz felfedte, hogy három hónapon át egyedi edzéstervével már kifejezetten Szingapúrra készült, próbálva rekonstruálni a pályán tapasztalható klímát.
„Június óta extra felkészülést végeztem ez a verseny miatt. Szaunákban ültem, és ott, 50 fokos hőségben edzettem. Az egész nyári edzésem így telt, és magabiztos vagyok afelől, hogy sikerült felkészülnöm, de ettől függetlenül is szenvedni fogunk az autóban tapasztalt körülmények miatt. Az idei autók miatt pedig az eddigieknél is keményebb lehet a helyzet” - fogalmazott Sainz csütörtökön. De hozzá hasonló tréningekről számolt be Esteban Ocon is: „Nekem volt egy biciklim a szaunában, meg más ehhez hasonló dolgokat csináltam, amelyek egyáltalán nem kellemesek, de muszáj volt megtenni” - így a francia.
A szabadedzések kezdete előtt azért sikerült olyasvalakit is megszólítani a paddockban, aki szerint túl van dramatizálva a helyzet, Fernando Alonso szerint ugyanis nem lesz számottevően nehezebb az idei Szingapúri Nagydíj, mint az előzőek voltak.
„Szerintem ez a verseny, valamint a következő, malajziai lesznek a szezon fizikálisan legmegerőltetőbb hétvégéi. Viszont az autók vezetése nem annyira kimerítő, mint azt a tél folyamán a hírekből hallani lehetett, szóval szerintem rendben fog lezajlani minden, senkinek sem lesz problémája” - hűtötte le a kedélyeket a McLaren spanyolja.