DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Bezárult a Ferrari ajtaja a sztárok előtt?

A Ferrari az a csapat, amellyel az F1 nagyágyúit és bajnokait visszatérően szóba hozzák. A következő három évben azonban nem várható nagy kaliberű igazolás – éppen Vettel 2020-ig való hosszabbítása miatt.

Sebastian Vettel szerződéshosszabbításának bejelentése a Belga Nagydíjon nem okozott meglepetést, arra viszont kevesebben számítottak, hogy a német három évig, a 2020-as szezon végéig marad a Ferrarinál – ez kizárja azt a sokszor fejtegetett lehetőséget, hogy a közeljövőben a Mercedeshez igazoljon. Ugyanakkor a Ferrarinál történő pilótamozgást is jelentősen behatárolja, beleértve egy esetleges sztárszerzeményt is. A következő évek lehetséges átszerződéseivel az Autosport szaklap foglalkozott, erre a gondolatmenetre építkezik ez a cikk is.

Jövőre Kimi Raikkönen lesz Vettel csapattársa, sokan úgy tartják, a finn utolsó szezonjában – nem mintha ilyet nem mondtak volna korábban is, mindenesetre az életkor már a visszavonulás közelségét sejteti: 2019-ben az egyszeres világbajnok a 40-et tölti be. A Ferrarinak vélhetően új pilótára lesz szüksége Vettel szerződésének utolsó két évében, a német azonban, aki érkezésétől fogva első számú az istállónál, aligha akarja majd saját életét nehezíteni egy hozzá hasonlóan ütőképes versenyzővel. Így a Scuderiával már össze-összeboronált Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo – aki közös évükben legyőzte Vettelt –, valamint a magát Red Bullnál egyre kényelmetlenebbül érző Max Verstappen jó eséllyel nem fog Maranellóban kikötni.



Szóba jöhetne még a középcsapatoktól Sergio Perez, Romain Grosjean vagy Carlos Sainz neve, a legvalószínűbb azonban, hogy a Ferrari saját nevelésű tehetségét veti be. Charles Leclerc a pletykák szerint az istálló támogatásával lehet jövőre a Sauber pilótája, és ha ott erős újonc évet teljesít, ésszerű, hogy Vettel mellé lépjen fel pallérozódni. Egy másik lehetőség Leclerc pályaíve számára, hogy a sauberes bemutatkozó szezon után a Haas jelenti a következő lépcsőfokot, amennyiben Grosjean a Renault-nál folytatja 2019-ben – korábban kifejezte, szívesen versenyezne egyszer újra ennél az istállónál.

Érdekes a helyzet a Mercedesnél, ahol Valtteri Bottas egészen biztosan maradhat jövőre, de valószínűleg ismét egyéves szerződést íratnak alá vele csak. Ebben az esetben az ő és Hamilton kontraktusa is lejárna 2018 végén. Mivel a Ferrarinál a fentiek alapján nem lesz helye, Hamilton esetében nem az átigazolás, hanem az kavarhatja meg a lapokat, hogy a visszavonulás mellett dönt. Felszabaduló hely esetén Daniel Ricciardo válhat a Mercedes versenyzőjévé két év múlva, ami megnyitná az utat Sainz fellépése előtt a Red Bullhoz. Hamilton visszavonulása esetére a Mercedes még egy módon betonozhatná be magát: Bottasszal egyéves opciót kötnek 2019-re, így egyik versenyzővel biztosan folytatni tudnák.

A pilótapiac következő kulcsszereplője Fernando Alonso, de valódi rejtély, hogy hova mehet, ha elhagyja a McLarent: az Autosport a Renault-hoz és Williamshez való igazolásnak is kevés esélyt ad, emellett még az IndyCarban töltött szezont veti fel lehetőségként, amely után 2019-ben visszatérne a királykategóriába.

A cikk a kisebb csapatokra is kitér, különösen a Renault-ra, ahol a lap Nico Hülkenberg társaként fő esélyesként Sainzot, második lehetőségként Esteban Ocont tartja számon, habár mindkettőt szerződés köti jelenlegi csapatához. Sergio Perez átigazolása és Robert Kubica visszatérése is benne van a pakliban. Perez neve a Williams kapcsán szintén felmerült, Lance Stroll 2018-as csapattársaként, amennyiben Felipe Massa nem folytatja – a főszponzor Martini ugyanis preferál egy idősebb, 25 év feletti versenyzőt, aki ideális reklámarc számára.

Ocon vagy Perez csapatváltása üresedést jelentene a Force Indiánál, ahol Mercedes-kapcsolatának hála Pascal Wehrlein szolgálataiért folyamodhatnak, aki a Ferrarival való szorosabb együttműködés miatt szinte biztosan kikerül a Sauberből Leclerc javára. De Wehrlein ugyanezen okból kifolyólag a Williamsnél is opció lehet. Ha pedig bizonyít egy középcsapatnál, ahogy a sereghajtóknál már megtette, a Mercedest is meggyőzheti arról, hogy érdemes őt a gyári csapatban kipróbálni…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: