A Brit Nagydíjon bemutatott fejlesztéseket követően pozitívak a csapat mutatói, Nico Hülkenberg rendszeres pontszerző, a Belga Nagydíjon pedig Jolyon Palmer idén először került be az időmérőn a Q3-ba. Ezek biztató eredmények, de Cyril Abiteboul ügyvezető igazgató szerint a hétvégi verseny nehezebb falat lesz számukra.
„A pálya hosszú és gyors szakaszai miatt Monza az egyik leginkább motorigényes pálya, így óvatosabbak vagyunk. Tudjuk, hogy a szezon további részében számunkra kedvezőbb helyszíneken is versenyzünk majd. Célunk mindkét autót a top 10-ben tartani, hogy még közelebb kerülhessünk az előttünk lévő csapatokhoz.”
A szezon végéhez közeledve mindenki számára nagyobb prioritást kap a megbízhatóság, ám Bob Bell műszaki vezető szerint Palmer váltóhibája, ami váltócsererével és öthelyes rajtbüntetéssel végződött, egyszeri eset volt. „Monzáig kivizsgáljuk az esetet és megbizonyosodunk róla, hogy még egyszer nem történik meg. Biztosítanunk kell a problémamentes versenyhétvégét. Tempóban már a kitűzött szinten vagyunk, de a megbízhatósággal még van dolgunk” – nyilatkozta.
Bár a konstruktőri tabellán csak a nyolcadik helyen áll a Renault, a rendszeres top 10-es eredményekkel akár még az ötödik hely is céljuk lehet a szezon végére. A középmezőnyben öldöklő a küzdelem, még bárki felülkerekedhet a többieken. Jelenleg mindössze tizenegy pont választ el négy istállót Williams (45), Toro Rosso (40), Haas (35), Renault (34) sorrendben.