DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Drasztikusan csökkent az előzések száma

Sajnos a számok magukért beszélnek, a statisztika megmutatja, hogy tavalyhoz képest látványosan csökkent az előzések száma. Így is van három pálya, ami növekedést mutatott, de döntő többségében nem ez a helyzet.

Remekül néznek ki az idei aerodinamikával ellátott versenyautók és fizikálisan jóval nagyobb kihívás is vezetni őket. A szélesebb gumik és a nagyobb turbulencia miatt azonban már az év eleji tesztek során figyelmeztettek a pilóták, hogy az előzés jelentősen nehezebb lesz tavalyhoz képest, ez sajnos valóban be is igazolódott.

Monacóban eddig sem volt sok esély tiszta előzésre, idén Szocsiban sem volt igazi akció, a Magyar Nagydíj pedig mindig is erről volt híres. Érdekes módon azonban a Brit és az Azerbajdzsáni Nagydíjon mégis emelkedett az előzések száma tavalyhoz képest (minimálisan Kanadában is). Az idei abszolút rekordot Baku tartja, több, mint kétszer annyi előzést láthattunk a verseny alatt, mint bármely más pályán.



Martin Brundle, a Skysports szakértője, egykori Formula-1-es pilóta szerint a pilótáknak legtöbbször vonatozniuk kell egymás mögött, a DRS sok helyen kevésnek bizonyult és vagy a bokszstratégiával megpróbálni az előzést, vagy megvárni, hogy az előttük levőnek gondjai támadjanak az abroncsokkal.

De mit mond a statisztika? Nézzük az előzések számát az egyes pályákon! (ebben minden benne van, a rajt is)

Ausztrália: 14 (2016-ban ez a szám 50 volt)
Kína: 54 (182)
Bahrein: 48 (125)
Oroszország 18 (21)
Spanyolország 36 (64)
Monaco: 9 (34)
Kanada: 36 (34)
Azerbajdzsán: 137 (65)
Ausztria: 51 (71)
Nagy Britannia: 55 (39)
Magyarország: 14 (34)

„Komplex a probléma, mert a lassabb autókat senki sem kívánja vissza, ugyanakkor az előzések azért nehezedtek meg ennyire, mert a turbulencia annyira megnőtt, hogy szinte képtelenség közelről követni a pilótát, akit meg akarnánk előzni. Egy egész munkacsoport kellene ehhez, hogy a mérnökök kidolgozzák, hogyan lehetne csökkenteni a turbulens levegőt a versenyautók mögött” – tette hozzá Martin Brundle.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: