DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Az F1-nek teljesen más utat kell követnie, mint a Formula-E

Nagy divat lett mostanság összehasonlítani a száguldó cirkuszt az elektromos sorozattal, a Red Bull csapatfőnöke azonban úgy véli, az F1-nek teljesen más küldetése van.

Kulcsfontosságú időszak előtt áll az autósport: amíg a Forma-1 azért harcol, hogy újabb gyártókat nyerjen meg magának, a Formula-E-ben évről évre bemutatkoznak új márkák: 2018-ban érkezik a BMW, 2019-ben pedig Porsche és a Mercedes. Utóbbi kettő érkezése azért is lényeges, mert a gyártók LMP1-es, illetve DTM-programjukat adják fel az elektromos sorozat kedvéért, hogy csatlakozzanak a Renault-hoz, az Audihoz, a Citroenhez és a Jaguarhoz. Az F1 jelenlegi egyik legnagyobb kulcskérdése, hogy miként sikerült ugyanezt elérni a száguldó cirkuszban is, ám Christian Horner figyelmeztetett, hogy a két széria nem is összehasonlítható, így nem kellene ugyanazt az utat követniük.



„Remélem, hogy a Forma-1 nem megy bele rossz kompromisszumba, az nem segítene senkinek” - nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke az Auto Motor und Sportnak. „A gyártók búcsút intenek, és a Formula-E-be mennek, hiszen ez a játszóterük új technológiák szempontjából. A Forma-1 válaszúthoz érkezett. 2021-ben érkezik az új motor, mely feltehetőleg meghatározza az azt követő 8-10 év arculatát. Az F1-nek éppen ellenkező utat kell járnia a Formula-E-vel szemben. Tiszta versenyzéssel, ember és gép harcával, a világ legjobb versenyzőivel, és belsőégésű motorokkal.

„Személy szerint visszatérnék a V10-es, vagy V12-es szívómotorokhoz” - tette hozzá Horner, míg a Renault tanácsadója, Alain Prost úgy véli, ez biztosan nem fog megtörténni. „Bízom benne, hogy a 2021 utáni szabályok a pilótát helyezik előtérbe. Persze a csapatnak is befolyásoló tényezőnek kell lennie, de nem olyan mértékben, mint manapság.” Horner szerint az F1 jelenlegi modellje nem működik a Formula-E-hez képest.

„A nagy gyártók mind a Formula-E-be mennek: Porsche, Mercedes, Renault, Audi, Jaguar. Ez már most több, mint amennyi a Forma-1-nek valaha is volt. A Formula-E költségei mindössze öt százalékát képezik az F1-es indulásnak. El tudom képzelni, hogy rengeteg márka csatlakozik a Formula-E-hez, míg a Forma-1 az olyan sportautó-gyártók terepe marad, mint a Ferrari, az Aston Martin és a Lamborghini.”

„Az új tulajdonosok értéket szeretnének közvetíteni a csapatok felé, jobb termékeken keresztül. Az F1 senki számára sem érdekes elektromosság, vagy gazdaságosság szempontjából, éppen ezért változtatnunk kell ezen a modellen. Azt mondtam a libertys srácoknak, hogy a show minősége attól fog függeni, hogy lesz-e kerék a kerék elleni versenyzés, és hogy a pilóták hősök lesznek-e. Ross Brawn konfliktussal fog szembesülni, bátorságra lesz szüksége a megfelelő döntések meghozatalához” - tette hozzá a brit.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: