DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

McLaren: Gól a félidő vége előtt

Ugyan a McLaren még mindig le van maradva az élen állóktól, de legalább a középmezőny már megvan. A Magyar Nagydíj kettős pontszerzését úgy élik meg, mint amikor a futballban valaki a szünet előtt szerez gólt.

A McLaren műveleti igazgatója, Jonathan Neale vélekedett így a Magyar Nagydíjat követően, miután a wokingiak idei első kettős pontszerzésükkel 9 egységet szereztek egy borzalmasan induló évad derekán. Alonso utoljára a tavalyi austini versenyen végzett ilyen előkelő helyen, akkor az ötödik pozíciót szerezte meg, most a hatodikat, ráadásul a futam végén a leggyorsabb kört is megfutotta.

„Nagyon elégedett vagyok a pilótákkal, a szerelőkkel és mindenkivel, aki Wokingban dolgozik a McLarenért. Ez a részsiker olyan, mint amikor fociban éppen a félidő vége előtt szerzel gólt. A pontszerzésen kívül is látható, hogy ismét minden újításunk bejött, komoly frissítéseket hoztunk Magyarországra és a csomag működik. Végre a megbízhatóságra is építhetünk, ami szintén jó” – dicsérte csapata fejlődését Neale.

A McLaren végre jó útra lépett, de még így is nagy a hátrány


„Ezzel együtt is rettentően nehéz első félév áll mögöttünk, úgy vélem, mindenki alig várja már a szabadságot” – tette hozzá a műveleti igazgató. „Elmozdultunk az utolsóról a kilencedik helyre, ez is mutatja a fejlődést, de ez még csak a felzárkózás kezdete. Annyira lent voltunk, hogy ez csak még édesebbé teszi majd a sikert” – tekintett előre Jonathan Neale.

„Versenycsapat vagyunk, az élen szeretünk lenni, e pillanatban pedig ez még nem lehetséges. De elég sok okunk van arra, hogy optimistán tekintsünk a jövőbe. Sok volt a frusztráció idén, de a csapatban rengeteg az energia, így ez nem áll a fejlődésünk útjába” – fogalmazott optimistán Neale.

A McLaren-főnök egyedül Vandoorne-t sajnálta a vasárnapi pozícióvesztés miatt. „Stoffel sajnos elmérte kicsit a távolságot a bokszkiállásnál és rossz helyen állt meg. Így mindenkinek újra át kellett gondolnia, mivel az autó máshol állt, mint kellett volna. Meg kellett várniuk az emelős embert, hogy alkalmazkodjon az új helyzethez, addig nem tudták elkezdeni a kerékcserét, mivel az autó még a földön volt. Nagyjából fél méterrel mérte el Stoffel a megállást, mégis ennyit jelentett. Nagyon sokáig használtuk azt a szettet és a fékezéskor a versenyautó egyszerűen nem állt meg olyan rövid idő alatt, mint szokott” – zárta gondolatait Neale, aki szerint emiatt Vandoorne egy helyet biztosan veszített, 9. is lehetett volna. A belga pilóta azonban az utóbbi hétvégéken kiválóan teljesít, emiatt az önbizalma is újra visszatért.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: