DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Ki a jobb csapattárs?

Minden Formula-1-es versenyző számára a legfontosabb, legyőzni saját csapattársát. Melyik istálló hogy áll ebben a tekintetben? Melyik verseny szoros és hol mossa le egyik a másikat?

11 futam elteltével már legtöbbször lehet látni, ha valaki nem nőtt fel eléggé a Formula-1 kihívásához, vagy ha valaki kezdőként is jól teljesít. Ezen belül is van néhány kiugró eredmény és konstans, jó teljesítmény is. 2017-ben néhány istállónál nagyon egyértelműek az erőviszonyok, ám a rivalizálás néha átcsap túlzott keménykedésbe, netán haragba is.

A Ferrarinál egy egyszeres és egy négyszeres világbajnoké a két ülés, Vettel az elején megugrott, míg Kimi Raikkönen szenvedett. Monaco óta egyáltalán nem egyértelmű a német fölénye, ám addigra a pontkülönbség óriásira nőtt a két versenyző között és a Magyar Nagydíjon végképp világossá vált, hogy a Ferrari beállt Vettel támogatására a szoros világbajnoki csatában Lewis Hamilton ellen. Vettel négyszer győzött eddig idén, Raikkönen egyszer sem, de kétszer közel állt hozzá. 202 pont a német, 116 egység a finn neve mellett, az utóbbi két futamon a jégember kifejezetten jó teljesítményt nyújtott mind az időmérőkön, mind a versenyeken.

A Mercedesnél Lewis Hamilton négyszer, Valtteri Bottas kétszer tudott győzni, a finn váratlanul erős kihívás időnként a háromszoros világbajnoknak, a britnek 188, csapattársának 169 pontja van. Mindkét élcsapatnál a pilóták jó viszonyban vannak egymással, ez a másik segítésében is megnyilvánul, igaz, ez a Ferrarinál inkább Raikkönen kárára történt eddig. Bottas elméletben még beleszólhat a világbajnoki harcba, Raikkönen már nem igazán.

Az év közepére Raikkönen is feljavult, komoly négyes harcok alakultak ki


A Red Bullon belüli csatározás a Magyar Nagydíj után különösen pikáns lesz, Verstappen az év közbeni sorozatos kiesések miatt lemaradt Daniel Ricciardo mögött, az ausztrál ráadásul futamgyőzelmet is aratott Bakuban. 117 egység a neve mellett, míg a holland csapattárs mindössze 67-t gyűjtött eddig. Nincs első számú pilóta, nem is várható a későbbiekben sem, mivel a vb-cím elérhetetlen idén a bikáknak.

Az egyik legérdekesebb kérdés a Force India, ahol az év eleji jó viszony lassanként megromlani látszik Sergio Perez és a szinte újonc Esteban Ocon között. 56:45-re vezet Perez, de a Kanadai, az Azerbajdzsáni és a Brit Nagydíj után hazánkban sem úszták meg a találkozást, ebből Bakuban és a Hungaroringen koccantak is egymással. Sokszor panaszkodnak a másikra feltartás és egyéb okokból, itt már nincs nagy barátság.

Egyértelműen összerúgta a port a Toro Rosso két versenyzője is, bár a pályán Carlos Sainz egyelőre lemossa Danyiil Kvjatot. A spanyol már 35 megszerzett pontnál jár, míg Kvjat neve mellett mindössze négy árválkodik, a legutóbbi hat futamon nem szerzett pontot, az ütközései miatt hírnevet annál inkább. Az egyik legegyértelműbb különbség itt alakult ki, még Pascal Wehrleinnak is eggyel több pontja van, mint orosz kollégájának.

Nico Hülkenberget sem igazán zavarják belső harcok, ugyanis a Renault német pilótája 26 pontnál jár, a gyenge és peches Jolyon Palmer pedig egyetlen egynél sem. Palmert szinte minden futamon lecseréli a média, de a brit mellett egyelőre kitart a francia istálló.

Palmer második évében is csalódást okoz, nem jelent fenyegetést Hülkenberg számára

A Williams idén elég gyengén szerepel, főleg annak tudatában, hogy 2014-ben még kilenc dobogós hellyel és 320 megszerzett ponttal a konstruktőri 3. helyezést érték el (több, mint 100 ponttal megelőzve a Ferrarit!), idén egyetlen szerencsés dobogó Strolltól, Massa és a fiatal kanadai újonc pedig csak 23, illetve 18 pontot gyűjtött eddig.

A Haas két versenyzője között nincs nagy különbség, bár tény, hogy Romain Grosjean eddig többször csak balszerencséje miatt esett el komoly pontszerző helyektől, így is begyűjtött már 18-at, míg Kevin Magnussen 11-et. A két pilóta között jó a viszony, ahogy a Williamsnél sincsenek belső harcok, sőt, Massa kimondottan segítőkész újonc csapattársával szemben.

A McLaren-Hondánál a pilóták teljesítményét nagyban befolyásolta a rettentően megbízhatatlan és lassú japán erőforrás, csak az utóbbi néhány futamon mutathattak végre valamit. Fernando Alonso kétszeres világbajnokhoz méltó módon nagy fölénnyel veri egyelőre fiatal csapattársát, Stoffel Vandoorne-t és ez nem csak a 10:1-es pontarányban mutatkozik meg, hanem a korábbi, pontszerzéssel nem járó versenyhétvégéken is egy kivétellel mind az időmérőn, mind a versenyen a spanyol volt a jobb. A McLaren eddig megszerzett 11 pontja azonban több, mint arcpirító ahhoz képest, amit várni lehetne a gárdától.

Vandoorne eddig elmarad a várakozástól, de az idei McLarennel nincs is esélye villantani igazán

A Sauber meglovagolta eddigi lehetőségeit a gyenge erőforrás és a nagy késéssel megtervezett autó hiányosságai ellenére, Pascal Wehrlein eddig megszerzett öt pontja szinte kellemes meglepetésnek számít a svájci csapatnak. Marcus Ericsson eddig pont nélkül áll, bár a hírek szerint Bakuban a 10. pozíciót csapatutasítás miatt vette át tőle német csapattársa, emiatt nem is teljesen felhőtlen a két pilóta közti viszony itt sem.

Vajon mit hoz a 2017-es évad második fele? Valtteri Bottas továbbra is veszélyes lesz Hamiltonra és engedik is a két Mercedes-pilótát egymás ellen versenyezni? Kimi Raikkönen tovább őrzi jó formáját a rossz idénykezdés után és okoz némi fejfájást Vettelnek is? Megnyugodnak a kedélyek a Red Bullnál a két pilóta legutóbbi ütközése után? A nyári szünet után kapunk ezekre választ.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: