Valtteri, az évad félidejénél járunk, hogyan értékeled a szezon eddigi részét? Tíz skálán hányasra értékeled a saját teljesítményedet?
Nyolcasra, mert volt néhány jó eredményem a szezon eddigi részében, például megszereztem az első győzelmemet, rendszeresen ott vagyok a pódiumon és részese vagyok az élmezőnyben zajló harcnak. Volt néhány olyan futamom is, amelyek jobban is sikerülhettek volna. Ezért adok nyolcast az eddigi teljesítményemre, bízva abban, hogy a szezon hátralevő részében ez a szám magasabb lesz.
Mi volt a legszebb és a legrosszabb pillanat számodra?
A legszebb pillanat kétségkívül az első győzelmem, ami igazán különleges volt. A legrosszabb? Az nagyon bántott, hogy Barcelonában sok pontot veszítettem, mégis az volt a legrosszabb, amikor Kínában megpördültem a safety car mögött.
Hogyan értékeled a saját fejlődésedet?
Azon a véleményen vagyok, hogy a Forma-1-ben versenyzőként csak az ég határ, ha arról van szó, hogy mennyit lehet fejlődni. Ennél a csapatnál lehetőségem van arra, hogy fejlődjek, tanuljak és futamról futamra jobb versenyző legyek. Nagyon elégedett vagyok azzal a munkával, amit a versenyhétvégéken és a futamok közötti időszakban végzünk, szerintem semmin nem kell változtatni, mert ez így roppant eredményes. Biztos vagyok benne, hogy amennyiben így folytatjuk, az év végére sokkal jobb versenyző leszek, mint amilyen most vagyok.
Amikor kiderült, hogy a Mercedeshez igazolsz, sokan azt jósolták, hogy nem lesz esélyed Lewis Hamilton ellen. Te hogyan láttad ezt akkor, és hogyan látod most?
Mindig mondtam, hogy inkább magas célokat tűztem ki magam elé és ismerve magamat hittem abban, hogy nem leszek mindig mögötte. A kezdetektől fogva tisztában voltam azzal, hogy Lewis a Forma-1 történetének egyik leggyorsabb versenyzője, aki mellett nehéz lesz bizonyítani, aki elé nehéz lesz odaférkőzni, de hittem benne, hogy ez lehetséges. Az eddigi eredmények megerősítettek ebben, ugyanakkor ez válasz volt a kritikusaim számára is.
A dolgok jelenlegi állása szerint a bajnoki cím elhódítására is van esélyed. Számolgatod a pontokat?
Nem igazán. Azt tudom csupán, hogy tíz verseny még hátravan, 250 pontot lehet szerezni, így semmi sem lefutott, még nyílt a világbajnokság.
Ha Vettel vagy Hamilton esetleg kiesne, Te pedig megnyernéd a futamot, a bajnokság éllovasaként vonulhatnál a nyári szünetre. Mit gondolsz erről?
Ez is előfordulhat, de ez is csak verseny, a hozzáállásom ugyanolyan, mint mindig, megpróbálom a maximumot nyújtani. Ha esetleg nem én leszek a ponttáblázat élén a futam után, elfogadom. Azon leszek, hogy csökkentsem a hátrányomat. Ha nem jön össze, akkor sincs különösebb gond, elég sok van még hátra a bajnokságért zajló harcból.
A GP3-ban nyertél futamot itt, a Forma-1-ben viszont mostanáig csak egy 8. és egy 9. helyezésed van ezen a helyszínen. Mit gondolsz erről a pályáról?
Tetszik nekem, de inkább az időmérő edzés fekszik, mert tudjuk, hogy a vonalvezetése nem kedvez az előzéseknek és a szoros csatáknak. Elég sok fordulatos, kiszámíthatatlan futam volt már itt korábban, így kétségkívül szórakoztató helyszín. Bár a múltban az itteni eredményeim valóban nem mindig voltak olyanok a múltban, mint szerettem volna, tetszik nekem ez a pálya, főképp azért, mert elég sok finn jön ide. Sok zászlót láttam eddig, hiszen ez az a futam, amelyre a leginkább azt mondhatjuk, hogy Finn Nagydíj!