DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
F1

Ricciardo pénteken rá sem ismert autójára

Már a pole-pozícióra is gondol az ausztrál, aki mindkét szabadedzésen leggyorsabb lett pénteken a módosított Red Bull-lal, amely B-autónak is elmenne. Verstappen szintén úgy érzi, beváltak a fejlesztések.

A szezon eddigi részében a pénteki napok az esetek többségében a Mercedesről szóltak, ezúttal azonban a délelőtti és délután tréningeken is Daniel Ricciardo futott legjobb időeredményt, 1:18,455-ös körével hajszálra megközelítve az abszolút pályacsúcsot, amely még 2004-ből származik. A Red Bull komoly fejlesztési csomagot időzített a Hungaroringre, ahol az elmúlt években rendszerint jól szerepeltek, és úgy látszik, az RB13 ezúttal jó irányba indult el.

„Pozitív nap volt a mai, biztató, hogy délelőtti tempót sikerült megismételni délután is, forróbb aszfalton. Nem tudom, a Ferrari és Mercedes mivel állhat elő, úgy tűnik, a Ferrarinál találtak kis tempót délután, de mi továbbra is előttük állunk. Ha tudjuk így folytatni holnap, akkor igen, a pole-pozícióért is küzdhetünk!” – nyilatkozott optimistán a sajtónak Ricciardo, aki rendszerint jól megy a Hungaroringen: az elmúlt három évben dobogóra állt nálunk, 2014-ben megnyerte a Magyar Nagydíjat.

„Frissítéseket hoztunk, melyek úgy tűntek, hogy jól működnek. Úgy érzem, sikerült további tapadást találnunk. Nem panaszkodtam sokat ma, ami azt jelzi, hogy a jó irányba léptünk!” – idézi a crash.net Ricciardót. „Ma úgy viselkedett az autó, mintha B-verzió lenne, ha pedig folytatjuk ezt holnap, akkor tényleg B-autó!”



A csapattárs, Max Verstappen 0,496 másodperccel elmaradt Ricciardótól, ez pedig csak a hatodik helyre volt elegendő – délelőtt negyedikként zárt. A ránézésre jelentős különbség hátterében azonban az áll, hogy nem volt tiszta gyorsköre szuperlágy gumin.

„Az első szabadedzésen nem voltam elégedett az egyensúllyal, kicsit szétszórt volt, sok alkatrészt cseréltünk, nem sikerült kört összeraknom, az autóval sem voltam elégedett. A második már jobban alakult, igaz, mikor végre összeálltak a dolgok a szuperlágyon, jött a piros zászló. A végén azonban, mikor a többiek már hosszú etapokra koncentráltak, megpróbáltam még egyszer. Ekkor minden szektoridőm rendben volt, a legvégére sikerült ráéreznem.  A Mercedes jobban fel tudja tekerni a motorját nálunk, de a nap nagyon pozitív volt, a tapadás egyértelműen jobb, mint előtte, várom a holnapot” – nyilatkozott a holland pilóta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: