Ugyan Charloe Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint majd a csapatok megoldják, hogy jól nézzen ki a 2018-ban bevezetésre kerülő halo, a pilótáknak egyáltalán nem tetszik a megoldás - ennek pedig hangot is adtak a csütörtöki hungaroringi sajtótájékoztatón.
"Nekem nem tetszik, de persze végül úgyis tiszteletben kell tartani az FIA döntését" - mondta a témáról Max Verstappen. "Szerintem mióta bevezettük a virtuális biztonsági autót, nagyon sokat csökkent a veszély a sárga zászlós fázisok alatt, kereket nem nagyon tudunk elhagyni, elég erősen vannak rögzítve, a levegőben érkező esetleges alkatrészektől pedig nem véd meg ez sem. Szóval nem igazán értem, miért van rá szükség."
A Red Bull hollandja azt is hozzátette, hogy amint ez az alkatrész felkerül az autókra, már csökken is az izgalom és a várakozás - még azelőtt, hogy beülne az ülésbe. A Haas dán versenyzője, Kevin Magnussen is egyetértett vele.
"Ez mindenképpen elvesz abból a szenvedélyből, amiről az F1 kapcsán beszélünk. Ránézünk és csúnya, az F1-es autók nem lehetnek csúnyák. Viszont ha valami rosszul néz ki, akkor rosszul néz ki" - mondta egyszerűen. Csapattársa, a GPDA feje, Romain Grosjean sem lelkesedik azért, hogy bevezetik a halót.
"Személy szerint úgy gondolom, hogy amikor bejelentették, az egy szomorú nap volt a Formula-1 számára és én még mindig ellenzem. Szerintem nincs helye az F1-ben, de a pilóták szövetségének vezetőjeként és pilótaként köszönetet kell mondanom az FIA-nak a kutatásért, mert a halo valóban erős eszköz sok minden ellen" - magyarázta a francia. Azt is hozzátette, hogy van azért még min gondolkodni, például a rajtlámpákra való rálátáson, amelyek mindig máshol vannak.
"Egyetértek Romainnal, ez egy szomorú nap, egy hiba, amelyből nincs visszaút. Ez a jelenleg ismert Formula-1 végét jelenti és szerintem túlreagáljuk a dolgokat" - mondta Jolyon Palmer, akivel csapattársa, Nico Hülkenberg is egyetértett. Egyelőre tehát finoman szólva sem örül a mezőny a bejelentésnek...