DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Aston Martin jönne az F1-be, de feltétellel

Az autógyár fő konkurenciája a Ferrari, ezért is lenne indokolt a szerepvállalás a Formula-1-ben. Egyet azonban nem akar a vállalat vezérigazgatója: ész nélkül szórni a pénzt.

A Formula-1-es motorgyártók legutóbbi találkozóján megfigyelőként jelen volt az Aston Martin: a vendéggyártókat azért hívják meg a találkozókra, hogy az alakuló 2021-es erőforrásszabályokkal felkeltsék érdeklődésüket a részvétel iránt. Az Aston Martin szintén nyitott a szerepvállalás iránt, ám feltétellel.

„Az F1 perifériáján állunk a Valkyrie-rel és a Red Bull-lal. Mindig felmerül a kérdés, csatlakoznánk-e csapatként? A fő konkurenciánk a Ferrari, emiatt pedig lenne benne ráció, hogy valamiképp szerepet vállaljunk” – mondta az Autosportnak Andy Palmer, a cég vezérigazgatója. Az Aston Martin csekély mértékben most is jelen van a Formula-1-ben, logójuk megtalálható a Red Bull autóján. Közös közúti projekten is dolgoznak, az Adrian Newey által tervezett Valkyrie-n, amely F1-es gyorsaságra lesz képes.



Az F1-ben szereplő autógyárakról szokás úgy beszélni, mint akik kifogyhatatlan pénztárcával rendelkeznek, az Aston Martin viszont nem akar ész nélkül költekezni: „Egy olyan cégnek azonban, amely nemrég jutott el a profit termeléséhez, nincs évi 350-400 milliója, amit az F1-ben elkölthet. Ha – és ez tényleg nagy ha – korlátozás kerül arra, mennyi ember dolgozhat, mennyi pénz költhető egy új motor kifejlesztésére, a szint pedig elfogadható, jó okunk lesz tanulmányozni a lehetőséget. Jelen pillanatban sok véleményt hallani, és még mindig formálódik a végső elképzelés.”

Bár az Aston Martin partnerkapcsolatban áll a Cosworth-szel, amely ugyancsak vendégként szerepelt a találkozókon, Palmer szerint nincs kőbe vésve, hogy együtt kell működniük a Formula-1-ben. Nevesítette például a sebességváltókat gyártó Ricardót és motorspecialista Ilmort, melyek szintén jelen voltak az egyeztetéseken, mint akikkel esetlegesen dolgozhatnak. Ami az Aston Martint nem érdekli, a puszta szponzoráció – mint ahogyan a Ferrari azt tervezi, hogy Alfa Romeo névre címkézze át egyes csapatoknak szállított erőforrásait, ilyen módon visszahozva a történelmi nevet.

„Remélhetőleg szeptemberben tisztábban látunk, és lehetőségünk lesz rendes döntést hozni” – összegezte a vezérigazgató.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: