DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

A Mercedes még mindig tart a Hondától

Nem szabad alábecsülni a McLarent és partnerét, ha technológiáról van szó, intett a Mercedes motorsportfőnöke, aki arról is beszélt, hogyan halad a 2021-es motorszabályok egyeztetése.

Amikor 2015-ben megérkezett a Formula-1-be – egy évvel a hibrid szabályok bevezetése után, ami akkor a többség olvasatában nem egy év lemaradást, hanem egy év előnyt jelentett –, sokan úgy vélték, a Honda lehet az a gyártó, amelynek esélye van befogni a domináló Mercedest. Az azóta eltelt két és fél év bebizonyította, hogy ennél nagyobb bakot nem is lőhettek volna. A Mercedes azonban továbbra is rajta tartja fél szemét a Hondán, mivel a szabadabb fejlesztési keretek között bármikor történhet meglepetésszerű ugrás.

„A kérés a gyártóktól jött, amellett, hogy a Honda azt mondta: ’Eltörölhetnénk ezt a bolond zsetonrendszert, mert rosszat tesz a sportnak?’ Rossz dolog, ha valaki nem edzhet, amennyit bír, hogy jobb legyen, ezért egyetértettünk: ’töröljük el, mert így jobb a sportnak” – mondta Andy Cowell, a Mercedes motorrészlegének vezetője. „Így innovatív lehetsz, azt vethetsz be élesben, amit csak akarsz. Egyikünknek sem szabad lebecsülni a Honda és McLaren technológiai bátorságát, ezért arra tenném a pénzem, hogy a kombináció rövid időn belül egyre jobb és jobb lesz.”



Arról persze már el lehetne vitatkozni, hogy Cowell komolyan gondolja-e a Honda küszöbön álló fenyegetését, vagy csak udvarias gesztust tett a rivális felé. A Honda, Mercedes, valamint Ferrari és Renault jelenleg rendszeresen gyűlnek össze, hogy a következő generációs motorszabályokról beszéljenek.

„Mindenki kifejtette véleményét arról, szerinte mit kell hoznia 2021-nek. A Formula-1-be kerülő technológiának az utcai autózás 2021-es szintje előtt kell állnia, talán már azt kell produkálnia, ami a bemutatótermekbe 2026-ban kerül” – beszélt arról Cowell, hogy az F1-nek a jövőbe kell mutatnia. Néhány konkrét javaslatra is kitért: „Tudományosabb tanulmányok zajlanak majd a részvételünkkel, például az MGU-H eltávolításáról, arról, hogy egyes vagy ikerturbó lesz-e az autókban” – magyarázta a Mercedes szakembere, hozzátéve, hogy a sorozatos találkozókat felügyelő FIA már szeptemberben elő szeretne állni a kész tervezettel. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: