DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Sauber legnagyobb fejlesztési csomagja jön

A rajtrács jelenlegi leglassabb versenyautója, a Sauber egy óriási aerodinamikai frissítési csomaggal érkezik Magyarországra. Az év eleje óta folyamatosan visszaeső istálló így új erőre kaphat.

A svájci istálló már a téli teszteknél is tudta, hogy az erőforrás terén egyre nagyobb lesz a lemaradása, mivel a tavalyi Ferrari motor semmilyen frissítést nem kap az évad során, a riválisok pedig megkötés nélkül fejleszthetik motorjaikat. A szezon elején még időnként be is jutott a Sauber az időmérő második szakaszába, az utóbbi időben azonban ez normál körülmények között lehetetlennek tűnt, Spanyolország után pedig a pontszerzés is csak a nagyon kaotikus, azerbajdzsáni versenyen jött össze. Igazából az autó erején felül teljesít, hogy már öt ponttal rendelkezik a svájci istálló.

Eddig egyetlen komolyabb ráncfelvarráson esett át az idei versenyautó a téli tesztek óta (kevés sikerrel), de Ausztriában és Silverstone-ban már az év elejéhez képest is alaposan megnőtt a hátrány. Most azonban jön a segítség, az idei legnagyobb újításaival jelentkezik a Sauber Mogyoródon. Ezzel ellensúlyozhatják valamelyest az egyre inkább lemaradó, 2016-os fejlesztésű Ferrari motor lóerőhátrányát.

„Pontosan nem tudom, mit takar a frissítésünk, de mindenképpen nagy lépés lesz. A Hungaroring olyan pálya, ahol a leszorítóerő kétszeresen fontos és a motorerő kicsit kevésbé. Ez komoly lehetőség számunkra, bekerülhetünk a középmezőnybe újra” – nyilatkozta Marcus Ericsson, a svájciak egyik pilótája. Egyébként ez lesz Frederic Vasseur első versenye a Sauber csapatfőnökeként, nemrég váltotta Monisha Kaltenbornt.

A Sauber a mezőny végén kullogott, vajon mennyit hoz nekik a frissítés?


Az első frissítési csomag része volt egy új padlólemez, fejlesztett oldalsó terelőszárnyak, hátsó fékek és aerodinamikai elemek a Spanyol és a Monacói Nagydíjra. Ez azonban nem hozta meg a kívánt előrelépést.

„Reméljük, ez az új frissítés már jobban fog működni, mint a korábbi, ami nem igazán vitt minket előrébb. Amikor munkára tudtuk fogni az autót igazából, mint például Silverstone-ban a versenyen, a Haas versenyautóival hasonló tempót tudtunk futni és Stoffel Vandoorne sem volt sokkal gyorsabb. Nem vagyunk olyan rosszak, amikor minden összeáll” – folytatta elemzését a svéd pilóta.

„Reméljük, Magyarországon villanthatunk egyet, ahol a motor kevésbé számít” – zárta mondandóját Ericsson. A Sauber a konstruktőri világbajnokság 9. helyén áll, három ponttal megelőzve a borzalmasan gyenge idényt futó McLarent.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: