DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Nagy kételkedés a pajzzsal kapcsolatban

Sem a Halo, sem a pajzs nem tűnik úgy, hogy készen áll a 2018-as bevetésre, ebben a Ferrari, a McLaren és a Red Bull is egyetért. Vettel a Brit Nagydíj hétvégéjén kipróbálta, de szörnyű eredménnyel zárult.

Érdekes szituációba került a Formula-1 a fejvédelemmel kapcsolatban. Azok után, hogy a hosszú ideig fejlesztett pajzsot Sebastian Vettel kipróbálta Silverstone-ban a pénteki edzésnapon, ez még bonyolultabb ügy lett. Az első tapasztalatok borzalmasak, sem a pajzs, sem a Halo nem tűnik úgy, hogy az eredetileg tervezett 2018-as időpontra bevetésre készen állna.

Vettel nem látott jól a pajzs mögül, hamar szédülés fogta el, ráadásul a kavargó szél szó szerint nyomta előre a fejét a pilótafülkében. Nem ilyen debütálásra számítottak a fejvédelem új fejlesztésével kapcsolatban. Vettel eredetileg egy hosszabb etapot tervezett a pajzzsal, de már egyetlen kör után visszament a bokszba és levetette, annyira nem érezte jól magát. A pajzson tehát biztosan dolgozni kell még, a Halonak pedig nincs igazán támogatottsága a csapatok körében, hogy lesz ebből döntés 2018-ra?

Már jócskán itt az ideje annak, hogy az istállók a 2018-as autóikat elkezdjék megtervezni, de ez egy komoly bizonytalansági tényező. A stratégiai csoport szerdai ülésén szinte biztosan nem kerül az ügy végére pont még. Zak Brown, a McLaren csapatigazgatója sem derűlátó. Szerinte nehéz összehangolni azt a kívánságot, hogy nagyobb legyen a fejvédelem, de ugyanakkor lehetőleg jól is nézzen ki.

Egyelőre a pajzs bemutatkozása egyáltalán nem sikerült jól


„Bármi is lesz a végeredmény, annak működnie kell. Az nagyon nem jó, hogy egyetlen kör után szédül egy pilóta. Nem szabad, hogy torzítson a kilátáson, úgy kell, hogy keresztülláss rajta, mintha nem is lenne ott semmi szélvédő, nem tudom, hogy lehet ezt megoldani” – így Brown. Az FIA valószínűleg a Halo mellett dönt, ha a következő hetekben drasztikus javulás nem áll be a pajzs tekintetében.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is kissé tanácstalan. „Sebastian visszajelzései alapján nem lenne túl népszerű a bevezetése. E pillanatban valószínűleg még kiforratlan a koncepció ahhoz, hogy jövőre bevezessük. Hogy mikor kellene meghozni a döntést, hogy az ne befolyásolhassa károsan a jövő évi autó tervezését? Két hónappal ezelőtt…” – világított rá a késedelem problémájára Horner.

Horner szerint, ha egy ilyen nagy csapatnak, mint a Red Bull, ilyen hosszú ideig tart egy ehhez hasonló dolgot megoldani, akkor van elképzelése arról, hogy milyen nehézséget okozhat ez egy kevésbé jól felszerelt istállónak. Bármi is lesz a döntés, a 2018-as bevezetéshez nagyon későinek tűnik már most az időpont.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: