DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Verstappen egyre inkább kezd kétségbe esni

A holland pilóta hetedik helyre csúszott vissza az F1-es pontversenyben, az utóbbi hét futamból ötször nullázva - nem véletlen, hogy jelentős önbizalomfröccsre lenne szüksége ahhoz, hogy visszanyerje csapatba vetett hitét.

Amíg a tavalyi 21 futam során összesen háromszor volt kénytelen feladni versenyt, Max Verstappen az idei kilenc nagydíjból ötször nem látta meg a kockás zászlót, és egyszer sem a saját hibájából. Bahreinben fékhiba miatt esett ki, Barcelonában Valtteri Bottas és Kimi Raikkönen kakaskodásának áldozata lett. Montrealban elektronikai hiba, Bakuban pedig az olajnyomás problémája okozta vesztét, Spielbergben pedig újfent kilökték a rajtnál, miután kuplunghiba miatt nehezen tudott elrugaszkodni a rajtrácsról. Verstappennél idén csak ketten teljesítettek kevesebb kilométert a pályán: a kettő, valamint egy futamon induló Antonio Giovinazzi és Jenson Button.



Amikor arról kérdezték a hollandot, hogy hogyan érezte magát a verseny után, így válaszolt: „Viszonylag nyugodt voltam” - idézte a pilótát a Motorsport.com. „De így is csalódást keltő, ami történt. Az ilyenek miatt kezded elveszíteni a bizalmadat. Nem magadban, hanem az egész helyzetben, amikor ilyenek történnek. Az egész szituációról van szó, ami szerintem eléggé logikus. Ennek valamikor meg kell állnia. Tudom, hogy mindig a legjobbjukat nyújtják, de mivel mindig más a probléma, meg sem lehet javítani az egyiket, mert felüti a fejét egy újabb.”

Bár az első kanyar balesete okozta kiesését, úgy véli, közvetetten a rajtnál előbukkanó kuplungprobléma járult hozzá búcsújához. „Már a felvezető körben észleltem, hogy valami nem stimmel. Amikor elhagytam a rajtrácsot, az autó rettentően rázkódni kezdett. A rajtnál, amikor próbáltam megtalálni a „harapási pontot”, a kuplung elkezdett rezegni, vagy egyszerűbben fogalmazva vibrálni. Akkor bekapcsolt a lefulladásgátló, de már előtte eltörhetett valami - biztos, hogy nem tudtam volna befejezni a futamot. Ha elkezd csúszkálni és szivárogni, vége a játéknak.”

Verstappen elismerte, hogy a Red Bull vezetői, Christian Horner és Helmut Marko is bocsánatot kért tőle a verseny után, de hozzátette, hogy a szavak nem sokat érnek ebben a helyzetben. „Úgy vélem, soha nem volt még ennyi be nem fejezett versenyük ezelőtt” - mondta a holland. „Szerintem ez általában három-négy szezonban történik meg összesen. Mit is mondhatnék? A sajnálommal nem vagyok előrébb. Monaco óta nulla pontot szereztem.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: